Pár hónapja számoltunk be arról, hogy a Firefly Aerospace újabb holdi megbízást nyert el a NASA-tól, most pedig ismét hasonló hírrel szolgált az amerikai magáncég. Az ismételten Commercial Lunar Payload Services (CLPS) szerződés 18 millió dolláros tőkeinjekciót jelent a Firefly számára a 2026-ban a Holdra tervezett második küldetése, a Blue Ghost Mission-2 támogatására. Ez a kontraktus immáron a harmadik CLPS-hez köthető megbízatás, amely így összességében majdnem elérte a 230 millió dollárt.
A misszió egy kétfokozatú járműkonfigurációt fog használni, ideértve a Blue Ghost névre hallgató holdi leszállóegységét, amelyet egy Elytra Dark keringőegységre helyeznek. A Firefly Elytra járműcsaládja egyébként 3 modellből áll: Elytra Dawn, amit alacsony Föld körüli pályára (LEO) optimalizáltak, az Elytra Dusk, melyet a LEO-tól a geoszinkron pályáig (GEO) terjedő feladatokra terveztek, és az említett Elytra Dark, amit kifejezetten orbitális feladatokra építettek.
A tervek szerint az Elytra, amely a Blue Ghost szállítójárműként szolgál, először a leszállóegységet és az Európai Űrügynökség Lunar Pathfinder űreszközét helyezi majd egy Hold körüli pályára. A Blue Ghost ezután a NASA LuSEE-Night műszerével együtt landol égi kísérőnk túlsó oldalán.
