18 millió dolláros NASA szerződést nyert a Firefly

Kapcsolódó

A nap képe #1389 – Bahama-szigetek

A Nemzetközi Űrállomásról készített felvétel a Bahama-szigetekről.

A nap képe #1388 – Vénusz a Mariner-10 szemével

50 éve készült ez a felvétel a Vénuszról, melyet...

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

Pár hónapja számoltunk be arról, hogy a Firefly Aerospace újabb holdi megbízást nyert el a NASA-tól, most pedig ismét hasonló hírrel szolgált az amerikai magáncég. Az ismételten Commercial Lunar Payload Services (CLPS) szerződés 18 millió dolláros tőkeinjekciót jelent a Firefly számára a 2026-ban a Holdra tervezett második küldetése, a Blue Ghost Mission-2 támogatására. Ez a kontraktus immáron a harmadik CLPS-hez köthető megbízatás, amely így összességében majdnem elérte a 230 millió dollárt.

A misszió egy kétfokozatú járműkonfigurációt fog használni, ideértve a Blue Ghost névre hallgató holdi leszállóegységét, amelyet egy Elytra Dark keringőegységre helyeznek. A Firefly Elytra járműcsaládja egyébként 3 modellből áll: Elytra Dawn, amit alacsony Föld körüli pályára (LEO) optimalizáltak, az  Elytra Dusk, melyet a LEO-tól a geoszinkron pályáig (GEO) terjedő feladatokra terveztek, és az említett Elytra Dark, amit kifejezetten orbitális feladatokra építettek.

A tervek szerint az Elytra, amely a Blue Ghost szállítójárműként szolgál, először a leszállóegységet és az Európai Űrügynökség Lunar Pathfinder űreszközét helyezi majd egy Hold körüli pályára. A Blue Ghost ezután a NASA LuSEE-Night műszerével együtt landol égi kísérőnk túlsó oldalán.

Forrás: Firefly
Dark mode powered by Night Eye