Gyorshír – Újabb statikus hajtóműteszt a Starship SN-4-el

|

Aki esetleg azt gondolta, hogy a SpaceX a DM-2 küldetés tegnapi első indítási kísérlete után pihenőt tart, pozitívan kellett csalódnia. Ugyanis Boca Chicaban nem állt le az élet egyáltalán, annyira nem, hogy a negyedik sikeres hajtóműteszten is túl van az SN-4 prototípus! Az SN-20 Raptor hajtóműnek pedig ez volt a második sikeres tesztje. Egyre inkább kezd egy magabiztos üzemeltetés kirajzolódni a SpaceX szakemberei részéről, már ami az egy hajtómű begyújtását illeti. A teljes tankolási és hűtési folyamat kétszer is lezajlott a nap folyamán, azonban az első alkalommal elmaradt a Raptor begyújtása, de egy sikeres “wet dress rehearsal”-ként elkönyvelhető volt ez a kísérlet is.
Holnap és hétfőn újabb figyelmeztetéseket és útlezárásokat adtak ki a hatóságok, hétfőre ráadásul egy 8 km magasságig terjedő légtér lezárás is szerepel az FAA által kiadott dokumentumban. Lehetséges, hogy végre az első ugrásra is sor kerülhet? Tegnap egy mesterséges nehezéket is elhelyeztek a felső tank tetején, amivel valószínűleg az orrkúp súlyát kívánják szimulálni.
Meglátjuk, mikor és milyen tesztek következnek, de addig is izgalmas napok várnak a SpaceX-re a DM-2 küldetés indítása miatt.

Fotó: LabPadre Youtube livestream

“Gyorshír – Újabb statikus hajtóműteszt a Starship SN-4-el” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Két tekercs acéllemez van abban a kockában. Az kevés az orrkúp szimulálásához, viszont a Kerbal Space Programos gyakorlatom alapján, én inkább azt gondolom, hogy a tömeg középpontot az aerodinamikai középponthoz kell közelíteni a Raptorok és egyéb alsó szerelvények tömege miatt, mert egy oldalszélben úgy viselkedik csak semlegesen a rakéta test, különben forgatónyomaték lép fel, ami nem kívánatos, hiszen azt az irányításnak kell kompenzálnia, feleslegesen dolgoztatva.

    Végleges verziónál azt gondolnánk gond lehet hogy a hasznos teher az orrkúpban biztosan könnyebb mint az üzemanyag, viszont a szárnyak méretezésével szerintem ezt kompenzálják, és ugye azt se felejtsük el, hogy a SuperHeavy-ről már a felső légkörben fog leválni, ahol már jóval kisebb a jelentősége ennek.

    Válasz
    • Én annyit olvastam, hogy 22 tonna elvileg a “nehezék” vagy nem is tudom, minek hívjam, tömege.
      Köszi a magyarázatot, lehet valóban emiatt szerelték fel a tetejére ezt. Sokan találgatják, mire szolgálhat, de a te verziód áll talán a legközelebb a valósághoz. Viszont az SN-4-be továbbra is csak egy Raptort szerelnek, és elvileg a hajtómű fúvóka dőlésszögének változtatásával illetve a COPV-kel még könnyen irányítható a rakéta test alacsony magasság és sebesség esetén, pl. egy 150 méteres ugrás alkalmával.

      Dávid

      Válasz

Szólj hozzá!