Befejezte tesztsorozatát és pályafutását is a Starship SN7.1 teszttartály

|

Magyar idő szerint ma hajnalban és délelőtt zajlott le az újabb, 304L rozsdamentes acélból készült SN7.1 próba-tartály utolsó tesztelése. Korábban az előző héten és a napokban is tesztek sorozatát hajtotta végre a SpaceX, hogy az újabb ötvözet viselkedéséről, és a hegesztések szakítószilárdságáról minél több adatot és információt gyűjtsenek. Végül pedig utolsó lépésként a végsőkig tesztelték a hat gyűrűből és 2 kupolából álló részt, hogy megvizsgálják, mekkora nyomáson adja meg magát a test. Ahogy a korábbi nyomásteszteknél már megszoktuk, ezúttal is folyékony mélyhűtött nitrogénnel tankolták fel a a tartályt, hiszen ez az anyag nem robbanékony, mint az egyébként üzemanyagként és oxidálószerként alkalmazott folyékony metán és oxigén.
Ezen sorok írásáig Elon Musk nem tett közzé semmilyen információt, hogy mi volt a maximális nyomás a tartályban. Mindenesetre úgy tűnik, a hegesztések jól vizsgáztak, hiszen hasonló hengeres testnél a palástot (azaz a test oldalát) éri ilyenkor a legnagyobb terhelés, de a teszttank kibírta a legnagyobb nyomást is, és csak a kupola rész szakadt ki végül. Ezen kívül még több ideig is bírta a strapát a 7.1-es verzió a korábbi SN7 teszttankhoz képest, így elképzelhető, hogy nagyobb nyomást is értek el a belsejében. Reméljük, kapunk hivatalos infót az eredményről.
A SpaceX-nek nagyon fontos volt ez a tesztsorozat, hiszen a hamarosan elkészülő SN8-tól kezdve egészen a jelenleg elkezdett SN13-ig biztosan hasonló anyagból készült gyűrűk adják a prototípusok testét, ezen kívül az első Super Heavy hordozórakéta (melynek első elemeit tegnap kapták lencsevégre!) is ilyen ötvözetből áll.

Íme egy rövid videó a pillanatról, amikor a teszttank megadja magát végül:

A Starship SN7.1 teszttartály utolsó kriogenikus nyomástesztje, a szakadás előtti pillanatokban
Fotó: NasaSpaceflight.com

Szólj hozzá!