2025-ben mutatkozhat be az új RL10 hajtómű

Kapcsolódó

Indonéz távközlési műholddal startolt a Falcon-9 hordozó

Kis túlzással a SpaceX igáslova, a Falcon-9-es lassan "nemzetközi"...

A nap képe #1385 – ERS-2

Az Európai Űrügynökség 1995-ben indított ERS-2 (European Remote Sensing-2)...

62 éve jutott első alkalommal Föld körüli pályára amerikai űrhajós

John Glenn 1962. február 20-án Friendship-7 nevű űrhajójával háromszor...

A spanyol PLD Space is ESA-támogatásban részesül

Tavaly decemberben a német-angol HyImpulse magáncéggel írt alá szerződést...

Még a tavalyi év utolsó napjaiban számoltunk be arról, hogy a United Launch Alliance, azaz a ULA 116 darab új hajtóművet rendelt az Aerojet Rocketdyne-tól, melyekről a napokban kiderült, hogy valamikor 2025-ben kaphatnak szerepet. Az ezzel kapcsolatos információkat a ULA, az Aerojet Rocketdyne, és az L3Harris Technologies vezetősége osztotta meg a közönséggel, mégpedig egy november 27-i tájékoztató keretén belül.  A Vulcan nehézrakéta második fokozatát erősítő RL10C-X rakétamotorról továbbá az is kiderült, hogy a gyártás módján is változásokat eszközöltek; ezentúl nagyobb mértékben támaszkodnak az ún. additív gyártásra, mely költségcsökkentést eredményez.

Jim Maus, az Aerojet Rocketdyne integrációért felelős alelnöke továbbá kifejtette azt is, hogy a régebbi RL10 konstrukció szállítása az előrejelzések szerint 2026-ig biztosan folytatódik, valamint az össztermelést a jelenlegi (évi) 16-18 hajtóműről 40 darabra kívánják feltornázni. Előbbieket az Atlas-V és a Delta IV Heavy nyugdíjazása után a tervek szerint úgyszintén a Vulcan, valamint a Space Launch System (SLS) fogja használni. Előbbi egy darabot, utóbbi Exploration Upper Stage (EUS) újgenerációs felső fokozata pedig négy darab RL10-est.

Egy RL10 hajtómű korábbi tesztje. Forrás: Aerojet Rocketdyne
Dark mode powered by Night Eye