Mozgalmas heteket tudhat maga mögött az Ingenuity, ugyanis 3 hét alatt 3 alkalommal emelkedett a magasba a helikopter. Bár ezek a repülések nem a rekordok megdöntéséről szólnak (a 35. repülés során mégis új magassági rekordot ért el, míg a 36. küldetés során beállította saját sebességrekordját), hanem a fő cél a kis légi jármű átpozícionálása, valamint az új repülési szoftver képességeinek tesztelése. December 17-én az Ingenuity teljesítette a 37. repülését is, amely 55,2 másodpercig tartott. Ez idő alatt a helikopter 62 méter távolságot tett meg 3 m/s-os sebességgel, 10 méteres maximális magasságban, és az „Airfield X”-ről az „Airfiled Y” névre hallgató leszállóhelyre helyezte át az állomáshelyét. Az alábbi animáción látható, hogy a helikopter egy olyan terület felett haladt át, amelyen számos homokdűne található. A küldetés irányítói szándékosan ilyen domborzati viszonyok fölé navigálta a járművet az elmúlt missziók során, hiszen eredetileg öt repülésre tervezték, mely során sík területen kellett csak repülnie. Az Ingenuity azonban kinőtte a demonstrációs célokat, és komolyabb felderítő szerepet kapott, melynek során értékes adatokat szerez a Mars légkörében történő repülésről (a későbbi Mars Sample Return programhoz is), olyan új területeket térképezhet fel, amelyet a Perseverance nem tud megközelíteni, valamint a marsjárót segíteni tudja a mintavételi célpontok kiválasztásában is. Ezekhez azonban új képességekkel kellett felruházni, aminek köszönhetően az egyenetlen felszín felett is hiba nélkül tud navigálni.
Animáció az Ingenuity 37. repüléséről. – Kép forrása: NASA/JPL-Caltech
A december 10-én lezajlott 36. repülés során készült színes felvételeken jól látszik az, hogy milyen kihívásokkal teli terepen kell a helikopternek navigálnia, ugyanis nem csak a homokfodrok jelentik számára a kihívást, hanem a nagy méretű sziklák, és a felszín domborzati viszonyai is számos veszélyt jelentenek a számára.
Az Ingenuity 36. repülése során készült felvételek a Mars felszínéről. – Képek forrása: NASA/JPL-Caltech