A küldetés a második volt abból a kettőből, amivel a Space Development Agency bízta meg a céget.
A Transport & Tracking Layer (Tranche 0, Flight 2) elnevezésű misszió pontosan öt hónappal az első, április 2-án végrehajtott felbocsátás folytatásaként valósult meg. A SpaceX még 2020 decemberének végén nyert el a Pentagontól, pontosabban a Space Development Agency-től egy 150,4 millió dolláros megbízást, mely összesen 21 adattovábbító („Transport Layer”) és 8 ballisztikus rakéta követő („Tracking Layer”) űreszköz poláris pályára való felbocsátását foglalja magába. Ezúttal 11+2 űreszköz kezdte meg útját a Falcon-9 B1063.13 rakéta segítségével, melyek közül 10 Transport Layer műholdat a Lockheed Martin, 1-et a York Space Systems épített, míg a 2 Tracking Layer követő űreszközt a SpaceX gyártotta.
Az indítást előbb a Kaliforniára lecsapó Hiéray hurrikán miatt kellett több nappal elhalasztani, csütörtökön az első fokozat 4-es számú Merlin hajtóművével adódtak problémák, tegnap pedig a földi kiszolgálórendszerben fellépő műszaki gond vont maga után ismét egy-egy napos halasztást. Mára viszont minden összeállt, így a hordozó elindulhatott 13. útjára, és a fokozatok hibátlanul látták el feladatukat. Ahogy az első Transport & Tracking Layer küldetés során, úgy ezúttal is az Űrhaderőbázis LZ-4 leszállási zónájára tért vissza az első fokozat, a második pedig egy kb. 940×950 km-es poláris pályára állította a 13 űreszközt. Ezek később 1000 km magasságú, 81° hajlásszögű pályán fognak üzembe állni.
Két egymást követő nap alatt tehát két indítással nyitotta a szeptembert és az őszt a SpaceX, a küldetések sora pedig legkorábban hétfőn folytatódhat egy újabb adag Starlink műhold felbocsátásával. Idén már 61 indításnál jár a cég, a Falcon-9 eddig 253 küldetést teljesített, az első fokozatok 222 alkalommal tértek vissza sikeresen, melyből a mai leszállás zsinórban a 148. volt.
