A Boeing-nak már közel 900 millió dolláros veszteséget jelent a Starliner

Kapcsolódó

Ismét tudományos adatok érkeznek a Voyager-1 szondától

Újabb jó hírek érkeztek az 1977-ben indított Voyager-1 szondával...

Háromból három: a Falcon-9-es továbbra is csúcsra járatva

A héten már zsinórban harmadik alkalommal emelkedett el egy...

A nap képe #1478 – Buran/MiG-25

A Buran űrrepülőgép egy MiG-25-ös vadászrepülőgép társaságában.

Két frissen végzett űrhajóst nevezett ki az ESA a Nemzetközi Űrállomás féléves küldetéseire

A francia és belga asztronauta kiválasztását tegnap jelentette be...

Ismét 23 Starlink műhold állt Föld körüli pályára

A SpaceX a héten két házon belüli küldetést tervez...

A Boeing számára továbbra is csak pénznyelő a Commercial Crew Programhoz kifejleszett CST-100 Starliner űrhajó. Miközben a vetélytárs SpaceX már az ötödik operatív küldetést teljesíti a NASA megbízásából, a nagy múltú vállalatóriás még mindig csak veszteséget könyvelhet el saját űrhajójának fejlesztési és tesztelési csúszásai miatt.

Míg legutóbb júliusban kellett 93 millió dolláros veszteséget elkönyvelnie a cégnek, most újabb 195 millió dolláros tétel kerül a harmadik negyedévi pénzügyi kimutatásba. Ezzel összesen 883 millió dollárra rúg a teljes költség, amit 2020 eleje óta, az űrhajó első sikertelen személyzet nélküli tesztküldetése miatt kell viselnie a Boeing-nak . Bár azóta a Starliner sikeresen teljesítette a „pótvizsgát”, az emberes tesztküldetésre való felkészülés további kiadásokat jelent. A Crew Flight Test (CFT) végrehajtására legkorábban 2023 februárjában kerülhet sor a Nemzetközi Űrállomáson tartózkodó személy- és teherszállító űrhajók menetrendje miatt. Ez viszont a Boeing számára azt jelentette, hogy át kellett ütemezni a teljes folyamatot és későbbi repülési terveket is, amik az engedélyek megszerzése utáni operatív küldetésekre vonatkoznak, mely újabb 195 milliós költségnövekedéssel járt. Ugyanis a cég a három ún. post-certification (magyarul engedélyezés utáni) indítását 2024-ig bezárólag tervezte végrehajtani, de mivel évente 1-1 küldetés keretében szállíthatnak űrhajósokat az ISS-re a SpaceX Crew Dragonja mellett, így ez a teljesítés 2026-ra tolódik. Ezen három misszió mellett további hármat hajt végre majd a Starliner, míg a Crew Dragon űrhajók a szerződésmódosításoknak köszönhetően összesen tizennégy emberes küldetést fognak lebonyolítani az ISS jelenleg 2030-ig tartó üzemeltetéséhez.

A CST-100 Starliner megérkezik a Nemzetközi Űrállomásra az OFT-2 küldetés során. Forrás: NASA

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye