Az űrhajó első személyzetes tesztrepüléséhez pedig továbbra sincs időpont.
A Boeing tegnap adta ki idei második negyedéves pénzügyi jelentését a Starliner-programmal kapcsolatban, az eredmény pedig eléggé letaglózó: az eddigi hat hónapban már 257 millió dollárt emésztett fel a program, ez alig marad el a teljes tavalyi év 288 millió dolláros veszteségéhez képest, miközben az űrhajó továbbra is gondokkal küzd. Legutóbb június elején számoltunk be arról, hogy újabb csúszást szenved el a program, és az első személyzetes tesztrepülés (CFT) tovább várat magára az ejtőernyők megbízhatatlansága miatt. Ami tovább rontja a helyzetet, hogy azóta ki sem adtak újabb tervezett indítási dátumot, így a NASA Boeing-hez beosztott űrhajósai egyelőre bizonytalan ideig a földre kényszerülnek, miközben a SpaceX néhány hét múlva már a hetedik operatív személyzetes küldetést kezdheti meg a Nemzetközi Űrállomásra.
A sors fintora, hogy épp a nagy rivális SpaceX lehet az, amely a Boeing-nak segítő kezet nyújthat az ejtőernyők körüli gondok megoldásához, mivel a Crew Dragon esetében sem ment minden simán a jóváhagyási folyamat során. A NASA szigorú biztonsági követelményei a személyzettel történő repülésekre vonatkozóan komoly feladat elé állították a két céget, de végül a Crew Dragon rendszerei átmentek a vizsgákon, így a megszerzett tapasztalatokkal most támogathatják a bajban lévő repülőgépipari óriást, ezt Elon Musk is megerősítette egy Twitter-bejegyzésében.
David Calhoun, a Boeing elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a legutóbb megadott július 21-i indítási dátumot (amit júniusban töröltek) még akkor jelölték ki, amikor több fontos teszt is hátravolt a különböző rendszerek jóváhagyási folyamatában, és csak remélni tudták, hogy minden simán fog menni. Most viszont a hibák kivizsgálása és javítása miatt egyelőre nem tudnak és nem is akarnak újabb dátummal előállni, a biztonságot mindennél előbbre helyezve inkább több időt adnak a mérnök csapatnak, hogy kellőképp fel tudják mérni a helyzetet.
A Starliner fejlesztése lassan már 10 éve kezdődött a Commercial Crew Program szerződés 2014-es megkötésével, így az időfaktor említése a sorozatos hibák tükrében nem túl biztató, és sokat elmond a Boeing szervezeti működését illetően.
