Több szempontból is megújulhat a Cygnus a következő években.
Augusztus 2-án tartották a Nemzetközi Űrállomás kutatási és fejlesztési konferenciáját (International Space Station Research and Development Conference), ahol a Northrop Grumman (NG) a Cygnus teherűrhajó továbbfejlesztéséről mutatta be terveit.
Több fontos újításról is beszélt Rick Mastracchio, az NG stratégiai és fejlesztési igazgatója és Lucas Migliorini logisztikai vezető. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy az eddigi 3750 kg-ról 5000 kg-ra növelnék a Cygnus hasznos teherkapacitását, amit az űrhajó rakterének 1,5 méteres meghosszabbításával érnének el. Az új verzió a 2025 közepén induló NG-23 küldetésen mutatkozna be, ami egyúttal az új Antares 330 hordozórakéta első indítása is lesz. A Cygnus teherkapicátásnak növelésére az Antares tolóerő növekedése miatt van lehetőség.
A másik fontos újítás a dokkolással kapcsolatos: jelenleg a teherűrhajókat a Canadarm2 robotkarral „kapják el” és csatlakoztatják az ISS-hez, viszont a jövőbeli kereskedelmi űrállomásokon ez az eljárás a megfelelő robotkar hiányában nem kivitelezhető. Mivel a NG az ISS utáni időkre gondolva is végzi a fejlesztéseket, egy automata dokkolórendszer kifejlesztését is tervbe vették, hogy bármilyen űrállomást ki tudjanak szolgálni utánpótlás szállító küldetésekkel (hasonlóan a SpaceX Cargo Dragon űrhajójához).
Az új Cygnus is rendelkezne a Nemzetközi Űrállomás pályaemelésének képességével, amit már a mostani verzióval is teszteltek és tesztelnek. Az épp a napokban elinduló és ma az ISS-re érkező Cygnus NG-19-cel is több ilyen műveletet hajtanak végre.
A mostani generáció 2013 szeptemberében mutatkozott be, azóta 20 teherűrhajó kezdte meg útját az űrállomásra (2014 októberében az Antares meghibásodása miatt egy Cygnust elvesztettek). Az NG jelenleg évente két űrhajót gyárt le, ezt az ütemet a jövőben szeretnék megduplázni, szintén a kereskedelmi űrállomások kiszolgálási igényeinek kielégítésére.
