A Kuajcsou rakéta újrahasználható tesztverziója is sikeres tesztugrást hajtott végre!

Kapcsolódó

Nikon fényképezőgép utazik a Holdra

A NASA nemrégiben számolt be arról, hogy megállapodást kötöttek...

A nap képe #1396 – Ivanpahi naperőmű

A kaliforniai Mojave-sivatagban található ivanpahi naperőmű. Mindegyik torony egy...

Mivel foglalatoskodtak a Crew-7 űrhajósai a Nemzetközi Űrállomáson?

A Crew-7 küldetés tagjai hamarosan hazatérnek, de természetesen  nem...

Már tesztelik a Starship holdi verziójának dokkolórendszerét

A rendszer a Dragon 2 űrhajó aktív dokkolómechanizmusán alapul,...

A nap képe #1395 – A várakozó Buran

A várakozó Buran és az Antonov An-225 „Mrija” repülőgép.

Ez rövid időn belül már a harmadik kínai rakétatípus, melynek prototípusával jelentős előrelépést ér el a gyártója.

Szinte csak kapkodjuk a fejünket az utóbbi hónapok kínai tesztjei láttán, hiszen sorra jönnek a hírek az újrahasználható koncepcióra épülő különböző rakétatípusok prototípusaival végrehajtott tesztugrásokról! Legutóbb pont egy hete a Landspace tesztelte első alkalommal a Csucsüe-3 függőleges felszállásra és leszállásra képes tesztalanyát, ma pedig az Aerospace Science and Industry Rocket Technology Co., Ltd. (másik nevén a CASIC Expace) számolt be egy sikeres tesztugrásról. Bár ez jóval rövidebb időtartamú és kisebb magasságú volt, mind a Landspace tesztje, mégis mindenképp említésre méltó, hiszen november óta (amikor az iSpace Hyperbola-2Y tesztrakétája emelkedett fel és szállt le sikeresen), a Kuajcsou újrahasználható verziója már a harmadik orbitális rakétatípus, mely ezt a fontos mérföldkövet eléri a fejlesztésében.

Ahogy az említett két másik hordozó, úgy ez is metalox (cseppfolyósított metán és oxigén üzemű) hajtóművel van felszerelve. A mai első kísérlet során a tesztrakéta 22 mp-ig volt a levegőben, 9 mp-ig lebegett, majd 0,15 méteres pontossággal ért földet (a magasságról nem számoltak be, de a felvételek alapján néhány méter lehetett).
A Kuajcsou rakétacsalád jelenleg üzemben lévő verziói szilárd hajtóanyagú járművek, melynek köszönhetően kis méretük ellenére viszonylag nagy hasznos teherkapacitással rendelkeznek. Hátrányuk, hogy jóval környezetszennyezőbbek, mint a metalox üzemű, modernebb orbitális rakéták, így ha a CASC Expace sikerre viszi az újgenerációs Kuajcsou fejlesztését, egyben környezetkímélőbb rakétát is fognak tudni alkalmazni.

 A tesztről készült videó:

A fejlesztő csapat a rakéta első tesztugrása után. Fotó: CASIC Expace
Dark mode powered by Night Eye