A hawthorne-i székhelyű Launcher startup vállalat E-2 névre hallgató hajtóműve elérte névleges tolóerejét. A tesztre a Stennis Űrközpontban került sor, ahol a Launcher rakétamotorja először volt képes sikeresen demonstrálni teljes tolóerejét, a kívánt nyomást, valamint az oxidálószer/üzemanyag keverékének arányát. A teszt adatai: 10 tonna tolóerő, 100 bar égéskamrában keletkező nyomás, 2,62-es hajtóanyag-keverék arány finomított kerozin és cseppfolyósított oxigén (RP1/LOX) esetén.
Az E-2 egy zárt ciklusú, nagy teljesítményű rakétahajtómű, melyet a Launcher cég a Launcher Light kis kapacitású hordozója számára fejleszt. Az E-2 kamrája egyedülálló módon cseppfolyósított oxigénnel hűtött, és 3D-nyomtatott rézötvözetből készül. Utóbbiban a Launcher az első olyan kis hordozórakétákat gyártó cég, amely ilyen technológiával, ilyen anyagot használ hajtóműveihez, ezenfelül mindezt egyetlen darabból állítja elő. Ehhez a folyamathoz az AMCM-el közösen kifejlesztett M4K 3D nyomtatót használják.
Forrás: Launcher
A cég a hajtómű következő tesztjét május elejére tervezi. Céljuk, hogy az égés hatásfokát az előző teszt 90%-áról 98%-ra növeljék, melynek során talán még kék Mach-gyémántok is láthatóak lesznek a hajtóműből kiáramló csóvában, ami nem mindennapi jelenség egy ilyen hajtóanyagú rakétamotor esetében.
Az említett „gyémántok” egy korábbi teszt alkalmával. Forrás: Launcher