Az eddigi beszállítói szerződések alapján három nehézrakétát biztosan megépítenek az Artemis I, II és III küldetésekhez (ez utóbbi a 2024-ben tervezett emberes Holdraszállás lenne). Most újabb hat misszióhoz készítenek elő szerződésmódosítást.
Egyelőre arról érkezett hír, hogy a Northrop Grumman által gyártott gyorsítórakéták építéséről születik meg nem sokára egy szerződésmódosítás a céggel. 49,5 millió dolláros megrendelés lenne az összesen tizenkét darab gyorsítórakétára, és az összesen kilenc repülésről szóló szerződés 2030. december 31-ig szólna.
Az oldalsó, szilárd hajtóanyagú rakéták a teljes SLS-rendszer tolóerejének 75%-át adják. A korábbi űrsikló indításoktól eltérően itt még nagyobb szerkezetek fogják gyorsítani az óriási rakétát, további egy szegmenssel bővülnek az eddigi négy egységből álló gyorsítórakéták.
Az első SLS egységei egyébként folyamatosan érkeznek a Kennedy Űrközpontba, ahol a végső összeszerelési munkálatok zajlanak majd. A két gyorsítórakéta összesen tíz szegmense június közepén érkezett meg vasúton, és a napokban készülnek fel az összeállításukra. Ezen kívül már az Orion űrhajó, a vészhelyzeti mentőtorony, és egyéb összekötő részek is készen állnak. Az első fokozat üzemanyagtartályait és a négy RS-25 hajtóművet magába foglaló rakétatest jelenleg még a NASA Stennis Űrközpontjában várja az ún. Green Run Test-et, ami a tartályok és a hajtóművek ellenőrzésére irányul majd.
Közben már az Artemis II és III missziókhoz is megkezdődtek a gyártási munkálatok, erősítette meg Bruce Tiller, az Marshall Űrközpontban lévő SLS gyorsítórakétáiért felelős iroda vezetője.
Forrás: NASA
Forrás: David Willis
Forrás: David Willis