Ahogy mi is írtuk már többször, a Rocket Lab hamarosan belekezd az első fokozatainak újrafelhasználásába. Ezt a SpaceX-szel ellentétben nem hajtóműves lassítással és leszállással tervezik végrehajtani, hanem a visszahulló első fokozatot egy helikopterrel kapják majd el.
A korábbi két Electron küldetésen már rögzítettek adatokat a visszatérő rakétára ható aerodinamikai hatásokról, illetve a visszatérő röppályát is sikeresen tudták kontrollálni.
A következő lépcsőfok logikusan az első fokozat elkapásának a szimulációja és gyakorlása, melyet az alábbi videók tanulsága szerint már meg is kezdett a cég.
A visszatérő fokozatot ejtőernyővel lassítják le, amit egy helikopter gyűjt be, és szállítja majd egy a közelben tartózkódó hajó fedélzetére.
A Rocket Lab azért választotta ezt a módozatot, mert így nincs szükség plusz üzemanyagra a landoláshoz (a meglehetősen “kicsi” Electron sokat vesztene a hasznos teher kapacitásából), illetve a Rutherford hajtóművek tolóereje nem olyan jól skálázhatók, mint a SpaceX-féle Merlineknek – egy leszálláshoz a hajtómű összteljesítményének csupán a töredéke szükséges, ha teljes tolóerővel gyújtanák be őket landolásnál, a rakéta újból felemelkedne az üres, és ezáltal nagyon könnyű rakétatest miatt.

Forrás: Rocket Lab
Szuper, hogy a Rocket Lab már ennyire előre jár a fejlesztésben, ha minden jól megy idén már sor kerülhet az első éles próbálkozásra is (ha a járvány persze úgy engedi..). Mi kíváncsian várjuk az új fejleményeket, izgalmas cég nagyon a Rocket Lab.