Angara-A5: Félsiker a harmadik tesztküldetésen

Kapcsolódó

Új Progressz teherűrhajó indult a Nemzetközi Űrállomásra

A Progressz MSz-25 a szokásos ellátmány mellett japán fürjtojásokat...

Először tesztelte a Firefly az új Antares rakétához fejlesztett hajtóművet

Egyelőre egy rövidebb próbára került sor a Miranda nevű...

A nap képe #1303 – Vicces zoknik az ISS-en

Loral O'Hara, a Nemzetközi Űrállomás egyik lakója Hálaadás alkalmából...

2024 közepére tűzték ki az Ariane-6 bemutatkozásának időpontját

Az európai űripari vezetők ma tartottak telekonferenciát a múlt...

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Hubble űrteleszkóp

Az 1990-ben felbocsátott Hubble űrteleszkóp 2023. november 23-án biztonsági...

Magyar idő szerint tegnap este 20:00 körül került sor az új orosz nehézrakéta, az Angara-A5 harmadik tesztküldetésének startjára a Pleszecki Kozmodrómból.

A hordozót a Proton rakéta utódjának szánják, teherbírása alacsony Föld körüli pályára (LEO) 24,5 tonna, geostacionárius átviteli pályára (GTO) pedig kb. 7,5 tonna. A mostani start volt az utolsó tervezett tesztküldetés, legutóbb tavaly decemberben indult Angara rakéta, akkor szintén egy tömegszimulátort szállított a hordozó. A mostani küldetés érdekessége, hogy a Hrunyicsev Gépgyár által fejlesztett, új „Perszej” nevű végfokozatot használták, azonban a tervezett három hajtóműbegyújtás helyett csak egy sikerült, így a fokozat és a tömegszimulátor alacsony Föld körüli pályán maradt a tervezett GTO helyett, így a misszió félsikernek nevezhető.

Az Angara-A5 az indítóálláson

Jövőre három alkalommal terveznek Angara rakétát indítani: kétszer a kisebb teherbírású Angara-1.2-t, egyszer márciusban pedig az A5 variánst. Bár a végfokozat hibája miatt a mostani küldetés nem volt teljes siker, az Angara megkapta az operatív működéshez szükséges minősítést.

Az indítás pillanata

Dark mode powered by Night Eye