Átszállították a Hera űrszonda hajtóműmodulját

Kapcsolódó

Virgin Orbit: itt a vége

A cég nem tudott új befektetőkkel megállapodni, ezért "határozatlan...

Júliusra halasztották a Starliner első személyzetszállító tesztrepülését

Újabb három hónapot csúszik a Boeing űrhajójának soron következő...

A nap képe #1061 – Kepler űrtávcső indítás

A Kepler űrtávcsövet szállító Delta II rakéta indítása 2009...

Ma hat éve, hogy a SpaceX először indított egy használt Falcon-9 rakétát

2017. március 30. - Fontos nap a SpaceX életében,...

Idén harmadjára sem hibázott a Hosszú Menetelés-2D rakéta

Három indításból három siker, ez jelenleg az idei mérlege...

Újabb fontos mérföldkövet tudhatnak maguk mögött a mérnökök a Hera űrszondával kapcsolatban, ugyanis annak egyik kulcsfontosságú eleme elhagyta gyártójának, az OHB-nak brémai létesítményét. A küldetés hajtóműmoduljának (Propulsion Module) modelljét az olaszországi Avio-ba szállították, ahol az üzemanyagtartályokat, a hajtóműveket, valamint a különböző csöveket és szelepeket fogják integrálni a segítségével. A teljesen felszerelt hajtóműmodul fogja a Hera szondát 26 hónap alatt eljuttatni a Didymos („Didymos A”) aszteroidához és kisebb kísérőjéhez, a Dimorphoshoz („Didymos B”). A teljes küldetésről itt, a kapcsolódó DART űrszonda indításáról pedig itt olvashattok bővebben.

Forrás: ESA

A Hera űreszköz másik fele, a központi modul is már formát öltött a brémai OHB-nél. Erről már egy korábbi cikkünkben tájékozódhattatok. A központi egység lesz a küldetés összes tudományos műszerének otthona, valamint a fedélzeti számítógépet és más alrendszereket is a belsejébe fogják elhelyezni. Mint láthatjuk az űrszonda két fő alkotóegységének építése jó ütemben halad, melyek összeillesztése után a Hera elnyeri végső alakját, és így 2024-ben a terveknek megfelelően elindulhat a bináris aszteroida-rendszerbe elvégezni feladatát.

Dark mode powered by Night Eye