Napjainkban egyre több űrállomás terve születik meg, főként kereskedelmi szereplők részvételével. Nemrégiben a Vast nevű feltörekvő amerikai magáncég jelentette be kereskedelmi űrállomásának terveit, európai részről pedig az Airbus mutatta be elképzeléseit új orbitális moduljáról. A NASA is már a Nemzetközi Űrállomás utáni időkre készül, aminek legnagyobb szereplői a kereskedelmi űrállomások lesznek.
Európa legnagyobb repülőgép- és űrkutatási vállalata az Airbus Defence and Space a napokban jelentette be, hogy megállapodást kötöttek az űrkutatás vezető globális vállalatával, a Voyager Space-szel. Ez az együttműködés megnyitja az utat egy transzatlanti közös vállalkozás előtt, amely a Nemzetközi Űrállomás utódjaként tervezett kereskedelmi űrállomás, a Starlab kifejlesztésére, megépítésére és üzemeltetésére irányul. A program célja az emberes jelenlét és Amerika vezető szerepének fenntartása az alacsony Föld körüli pályán.

A Voyager 2021 decemberében 160 millió dolláros szerződést kapott a NASA-tól a Space Act Agreement (SAA) keretén belül a Voyager kutatási szegmenséhez tartozó Nanoracks vállalaton keresztül. Ez a szerződés a NASA kereskedelmi célú, alacsony Föld körüli pályára állást célzó fejlesztési programjának részeként megalapozta a Starlab, egy személyzettel folyamatosan lakott űrállomás létrehozását, amely a NASA-t, más űrügynökségeket és kutatók globális ügyfélkörét szolgálja ki.
A mostani bejelentés egy 2023 januárjában nyilvánosságra hozott megállapodásra épül, amelyben a Voyager az Airbus-t választotta ki a Starlab műszaki tervezési és szakértői támogatására.
A Starlab fejlesztésének egy fontos tervezési mérföldkövét van túl, ugyanis teljesült a rendszerkövetelmények felülvizsgálata (Systems Requirements Review, SRR). Ez a főbb űrrendszerekre, a műszaki felkészültségre, valamint a NASA küldetési és biztonsági követelményeinek való megfelelésre terjedt ki, és 2023 júniusában készült el a NASA-val együttműködve.