Az FAA csökkenti Cape Canaveral légterének korlátozását

Kapcsolódó

1 évre szóló Pentagon-szerződést nyert el a SpaceX a Starshield rendszer fejlesztésére

A tavaly bemutatott katonai védelmi rendszer a civil Starlink-szolgáltatás...

Négy javaslat jutott tovább a Kínai Űrállomással kapcsolatos pályázat következő fázisába

A Kínai Emberes Űrrepülésért Felelős Iroda (CMSEO) négy pályázatot...

A nap képe #1244 – Endeavour a Kennedy Űrközpont felett

Az Endeavour űrsikló és az SCA (Shuttle Carrier Aircraft),...

A Falcon-9 B1069 főszereplésével az idei 69. küldetést is teljesítette a SpaceX

Ha már a Starlink-indítások önmagukban nem jelentenek akkora izgalmat...

Az FAA, azaz a Szövetségi Légügyi Hivatal csökkenti azon indítások lezárt légterének nagyságát, melyek Cape Canaveral-ből startolnak. Céljuk ezzel, hogy az egyre nagyobb számban előforduló rakétaindítások ne befolyásolják, és ne korlátozzák oly mértékben a kereskedelmi repülést. Az elvégzett kockázatelemzés alapján megállapításra került, hogy a legtöbb floridai indítás esetében a meglévő légtérkorlátozások túl nagyok, és biztonságosan csökkenthetők. A felülvizsgált zóna ennek köszönhetően egy nyitott légteret tart fenn Cape Canaveral-től északra, amit ez idáig minden küldetés előtt lezártak.

Az FAA elmondása alapján mindez szabadon hagy egy kulcsfontosságú érkezési útvonalat az Egyesült Államok északkeleti részéből a közép-floridai repülőterekre, nevezetesen az Orlandói Nemzetközi Repülőtérre és a Tampai Nemzetközi Repülőtérre tartó kereskedelmi járatok számára. A változás áprilisi életbe lépése óta eddig bekövetkezett 12 indításból 10 esetben nem irányítottak át járatokat ezen az útvonalon.

Forrás: FAA
Dark mode powered by Night Eye