A kis helikopter április elején hat napon keresztül „csendben” volt, azaz elmaradt a kommunikációja a misszió csapatával. Minderről Travis Brown, az Ingenuity főmérnöke számolt be egy május 26-i, friss fejleményekről szóló tájékoztatójában. A jelenség eleinte nem adott okot az aggodalomra – tette hozzá, hiszen a napenergiával működő, és a téli évszakban veszteglő Ingenuity felváltva ki,- majd belépett éjszakai túlélési üzemmódjába. Ez bizonytalanná tette Ginny napi ébredési idejét, valamint egy nagyobb szikla is útját állta a helikopter és a Perseverance közti kommunikációnak. Utóbbi egyébként azért fontos láncszem, hiszen a rover az, ami továbbítja a parancsokat kis méretű társának.
A dolog akkor kezdett nyugtalanítóvá válni, mikor a marsjáró visszatért a kommunikációs hatótávolságba, és a helikopter továbbra sem adott életjelet magáról. „A gyenge távközlési teljesítményt hihető magyarázatnak tekintették, de volt ok kételkedni benne.” – magyarázta Brown. „Több mint 700 sol alatt, amikor a helikoptert üzemeltettük a Marson, egyszer sem tapasztaltunk teljes rádiókimaradást. Még a legrosszabb kommunikációs környezetben is mindig észleltük jelét az aktivitásnak.”

Az Ingenuity csendje a 755. solon, azaz április 5-én kezdődött, majd végül a 761. solon ért véget. Egy második jel, a 762. marsi napon „megerősítette, hogy a helikopter valóban életben van, ami nagy megkönnyebbülést jelentett a csapat számára.” – írta Brown. Ezt követte az 50., majd április 22-én az 51. repülése, ám azóta nem emelkedett a magasba a kis marsi helikopter.
A Jezero-kráterbe hamarosan visszatér a nyár, de a kommunikációs problémák Brown szerint az évszakváltás után is fennmaradhatnak. Ez azért van, mert az Ingenuity napelemtábláin nagy mennyiségű marsi por van, ami valószínűleg még egy ideig a jelenlegi „átmeneti energiaállapotban” tartja a helikoptert.