Az űrbe és vissza: újabb mérföldkőre készül a Linkspace

Kapcsolódó

Már 2030 előtt leszállhat az első kínai űrhajós a Hold felszínére

A kínai személyzettel végrehajtott küldetésekért felelős hivatal az eddiginél...

A nap képe #1122 – Ax-2 hazatérés

Az Ax-2 misszió kiemelés előtt álló Freedom névre hallgató...

Az első élő közvetítés a Marsról

Az ESA június 2-án, pénteken egy órán át élő...

Új holdjáró fejlesztésére írt ki pályázatot a NASA

Az új járművet a 2029-re kitűzött Artemis-5 küldetéstől alkalmaznák,...

Spanyolország az Artemis Egyezmény 25. aláírója

A madridi Moncloa-palota adott otthont az Artemis Egyezmény 25....

A Linkspace május-5-én bejelentette, hogy három évnyi szünetelés után új tesztkampányt indít, melynek fő célja a Kármán-vonal átlépése, és az onnan való sikeres visszatérés lesz. A kínai magáncég a háttérben természetesen már javában készült a bejelentésre: a 100 kilométeres ugráshoz tervezett, RLV-T6 jelzésű járművük statikus hajtóműtesztjét az elmúlt napokban ejtették meg, amelynek keretén belül a házon belül fejlesztett Csiangjin metán-oxigén üzemű motorokat validálták a repüléshez.

A felkészülés következő stádiuma a 14,5 méter hosszú rakéta átszállítása lesz az északnyugat-kínai Csinghaj-tartományba, ahol a cég korábbi rakétáit is tesztelték. A tervek szerint a rakéta hajtóműveinek segítségével átlépi majd az űr határának tekinthető, 100 kilométeres magasságban húzódó Kármán-vonalat, és onnan a SpaceX Falcon-9 rakétáihoz hasonlóan visszaereszkedik majd és egy előzetesen kijelölt pontba leszáll. Az ereszkedéskor a rakéta irányítását aerodinamikai terelőrácsokkal (grid fin) fogják végezni, és a leszállást megelőzően pedig négy darab, a rakéta oldalán lévő leszállóláb fog kinyílni. A teszt nem csak technikai szerepet tölt majd be: a rakéta orrkúpjába többféle biológiai- és magaslégköri tudományos kísérletet és műszert is elhelyeznek majd. Egyelőre nincs pontos céldátum a teszt végrehajtására, csak annyit árultak el, hogy még idén végre szeretnék hajtani.

A Linkspace egyik korábbi tesztrepülése a kisebb méretű RLV-T5 járművel. Kép forrása: IEEE Spectrum

Forrás: Space.com

Dark mode powered by Night Eye