Bizonytalanná vált a Sierra Space és a Blue Origin együttműködése az Orbital Reef projektben

Kapcsolódó

Két frissen végzett űrhajóst nevezett ki az ESA a Nemzetközi Űrállomás féléves küldetéseire

A francia és belga asztronauta kiválasztását tegnap jelentette be...

Ismét 23 Starlink műhold állt Föld körüli pályára

A SpaceX a héten két házon belüli küldetést tervez...

A nap képe #1477 – Flight 4 előtti tankolási teszt

Teljes tankolási teszt a júniusra tervezett Flight 4 előtt.

USA: Oroszország műholdellenes fegyvert bocsátott az alacsony Föld körüli pályára

Az Egyesült Államok attól tart, hogy a Kozmosz-2576 feltehetően...

Lehet, hogy azelőtt véget ér a két cég közös munkája, hogy valójában elkezdődött volna.

Vajon zátonyra fut a Blue Origin által megálmodott Orbital Reef (magyarul Orbitális Zátony) projektben a Sierra Space-szel való együttműködés – tehetnénk fel stílusosan a kérdést a témakörben. Úgy tűnik, hogy a még 2021-ben bemutatott nagyszabású tervek megvalósításánál akadozik a gépezet a két vállalat között, és könnyen lehet, hogy szakítás lesz a történet vége. Pedig a NASA még 130 millió dolláros támogatással is segíti a projektet, másik két kereskedelmi űrállomás terv mellett. Tavaly viszont leállni látszott a kezdeti lelkesedés, és a CNBC hírportál értesülései szerint (akik három meg nem nevezett személyt kérdeztek az ügyben), a felek nem folytatják a további előkészítési programot. A források azt is említik, hogy eléggé képlékeny a jelenlegi helyzet, de az szinte biztosra vehető, hogy mind a BO, mind a Sierra inkább önálló projektjeikre helyezik a hangsúlyt, előbbi a Blue Moon holdi leszállóegység, utóbbi pedig a Dream Chaser űrsikló megvalósítását priorizálja.

Rebecca Wickes, a NASA szóvivője megerősítette, hogy a fent említett 130 millió dollárból 24-et már kifizettek a BO-nak, miközben érdemi előrelépés egyáltalán nem történt az űrállomás tervezésében. 
Az Orbital Reef-et a 2021-es bemutatásakor már 2025-től tervezte létrehozni a BO, mely egy  „üzleti park” lenne tudományos kísérleteknek és űrbéli gyártótechnológiáknak, illetve desztináció privát és állami űrutazók számára. Az űrállomás 10 űrhajóst tudna egyszerre fogadni, méretben pedig nagyjából hasonlítana a Nemzetközi Űrállomáshoz. 2030-ig került volna sor a megépítésére, a Sierra Space által gyártott felfújható modulokat 4 New Glenn rakétával juttatnák fel, illetve a Dream Chasert használnák az űrállomás ellátására, míg az asztronautákat a Boeing Starliner űrhajójával szállítanák. Mindhárom jármű legjobb esetben is jövőre mutatkozhat be (bár tegyük hozzá, hogy a Starlinernek már volt egy személyzet nélküli tesztrepülése, de a Boeing vesszőfutása az űrhajóval már a kínos kategóriába sorolható). 

A Sierra Space-en szinte semmi nem múlik, szorgosan készülnek a Dream Chaser bemutatkozó repülésére -ami a BO-nak és a United Launch Alliance-nek is „köszönhetően” kb. egy éves csúszásban van, de a hét eleji 290 millió dolláros tőkeemelés, valamint a felfújható modul prototípusával végrehajtott újabb sikeres teszt azt mutatja, hogy a cég jó úton halad céljai megvalósításában. A BO-ról ez már nem annyira mondható el, lásd Bob Smith ügyvezető igazgató leváltásának híre…

Az Orbital Reef és a Dream Chaser illusztrációja. Forrás: Sierra Space
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye