Tory Bruno, a ULA cég vezetője pár napja azt nyilatkozta, hogy a Blue Origin szakemberei megoldották a BE-4 hajtómű szivattyújának a pár hónapja felmerülő problémáját. A BE-4 metán hajtóanyagú hajtóművet a ULA leendő Vulcan rakétáján, és a Blue Origin New Glenn hordozóján használják majd.
Tory szerint így vége a fejlesztési fázisnak, és a Blue Origin mostantól a gyártásra tud fókuszálni, és hamarosan sor kerülhet az első hajtóművek leszállítására is a ULA-nek. A Vulcan rakéta a tervek szerint 2021-ben mutatkozik majd be, azonban kérdéses, hogy a most megoldott probléma mennyivel veti vissza a programot.
Tory Bruno nem mondott időpontot arra a kérdésre, hogy mikortól tervezik a Vulcan első fokozatának a hajtóműveit visszahozni és újrahasználni. Ez az ún. SMART rendszer, amikor is a 2 db BE-4 hajtóművet tartalmazó rakétarészt ejtőernyővel hoznák vissza, melyet egy helikopter kapna majd el.
A Blue Originről itt írtunk részletesen.
