Breaking: hatalmas tervekkel állt elő a Rocket Lab

Kapcsolódó

SpaceX | Transport & Tracking Layer (Tranche 0, Flight 1) küldetésprofil

A SpaceX kilencedik márciusi küldetése az Egyesült Államok Védelmi...

Továbbra is problémákkal küzd a Lunar Flashlight műhold

Egy hónapja maradt a NASA-nak és a JPL-nek, hogy...

A nap képe #1059 – A HAKUTO-R misszió felvétele a Holdról

A múlt héten sikeresen Hold körüli pályára álló HAKUTO-R...

Személyi változás a NASA egyik igazgatóságának élén

Kathie Lueders 31 év után befejezi karrierjét az űrhivatalnál. Újabb...

Ferenc pápa üzenete is az űrbe repül a Falcon-9 segítségével

A Vatikán az Olasz Űrügynökséggel együttműködve Föld körüli pályára...

Ma délután publikált egy videót a Rocket Lab Twitteren és a Youtube csatornájukon, melyben Peter Beck beszélt az elmúlt évek mérföldköveiről, például a 3D nyomtatott Rutherford és az első szénszálas anyagokból készült rakétatest kifejlesztése, az első teljesen privát űrkikötő (a Mahia-félszigeten) felépítése, valamint a Photon műholdak és azokban található csúcstechnológiával készülő alkatrészek megtervezése és piacra dobása. Az egyik legnagyobb eredmény talán az Electron rakéta első fokozatának sikeres visszahozatala volt, amiből hamarosan rendszeres lesz, így még lejjebb tornázva az így is alacsony indítási költségeket. Elmondta, hogy nem számított arra, hogy ennyi mindent el tudnak majd érni az években, de a nagyszerű és lelkes csapatnak köszönhetően világelsők lettek kisműholdas indítások terén. Bár többen kérdezték Peter Becktől, hogy nem akarnak-e egyszer egy nagyobb rakétát kifejleszteni, nemet mondott arra utalva, hogy ők a kisműholdas piacon szeretnének maradni. Ez ma megváltozott.

Bal oldalon láthatjuk az Electron rakéta második fokozatát, jobb oldalon pedig a Photon műholdat. Kép forrása: Rocket Lab

A Rocket Lab egy nagyobb rakéta építésébe fogott bele, ami a Neutron nevet kapta. Peter Beck mindig is szerette a kémiát, úgy tűnik ezen a talajon maradnak (vajon a nehézrakétájuk a Proton nevet kapja?). A 40 méter magas, 4,5 méteres átmérőjű rakétával akár 8000 kg-t tudnának alacsony Föld körüli pályára állítani, vagy 1500 kg a Vénusz és Mars felé indítani. Az első és második fokozat hajtóművei kerozint és folyékony oxigént fognak majd használni – a hajtóművek típusa egyelőre ismeretlen, de egy ekkora rakétához már nem lennének elegendőek a Rutherfordok. Az első fokozat a Falcon-9 hez hasonlóan hajtóműves leszállást fog végrehajtani egy tengeri platformon. Peter Beck szerint nagyszerű jármű lesz majd a jövőbeli műholdkonstellációk kiépítésére, tudományos űrmissziók indítására, és akár emberes űrutazásra (!) is. A 8 tonnás teherbírásával egy kisebb emberes űrhajót akár Föld körüli pályára tudna állítani, de a Nemzetközi Űrállomásra is képes lenne utánpótlási missziókat indítani. Az első tervezett indításra várhatóan 2024-ben kerül majd sor. A videó végén Peter Beck még a kalapját is megette, ahogy azt az Electron első fokozatának visszatérésekor tette.

A rakéta látványterve. Kép forrása: Rocket Lab

És még nincs vége! Az Astra Space és Firefly Aerospace után a Rocket Lab és felkerül majd az amerikai NASDAQ tőzsdére, RKLB név alatt. A Vector Acquisiton Corporationnel fúziót alkotva 4,1 milliárd dollárra nőtt a cég értéke, illetve további 470 millió dollárt fektettek be különböző cégek az új rakéta fejlesztésébe. A Rocket Lab várható bevételei 2026-ig elérhetik az 1 milliárd dollárt is, tökéletes táptalajt adva a jövőbeli kereskedelmi Vénusz és Mars küldetéseknek. Nagyon izgalmas évek állnak előttünk, és mi mindig be fogunk számolni a fejleményekről.

Dark mode powered by Night Eye