Cserélni kell az OFT-2 keretében induló Starliner szervizmodulját

Kapcsolódó

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

A nap képe #1387 – Neptune – Excelsior

A Space Perspective tesztkapszulája, melyet Neptune - Excelsior névre...

Sajtóközlemény: A 4iG csoport önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben A...

Továbbra sem érkeznek jó hírek a Boeing háza tájáról, ugyanis a legfrissebb információk szerint még mindig nem sikerült megoldani az üzemanyagrendszer beragadó szelepeinek problémáját. Mint ismert, még idén augusztusban indult volna el a Starliner második tesztküldetése, az OFT-2, azonban először a Nauka incidens, majd pedig az üzemanyagrendszer szelepeinek hibás pozíciója miatt elhalasztották a küldetést. Később egy telekonferencián további részletek derültek ki a problémáról, illetve már űrhajósok Crew Dragon űrhajókra történő átcsoportosítása is megkezdődött a folyamatos halasztások miatt.

A helyzet inkább romlani látszik, mintsem javulni, ugyanis a Boeing úgy döntött, hogy az OFT-2 keretében induló CST-100 Starliner űrhajó komplett szervizmodulját kicserélik. Az eredetileg a Crew Flight Test (CFT) számára tervezett szervizmodult az Orbital Flight Test-2 (OFT-2) küldetéshez, a Starliner-1 (már éles) küldetéshez tervezett szervizmodult pedig a CFT-hez használják majd.

A hibás egységet a leszerelés után tovább fogják vizsgálni, hogy az oxidálószer és a nedvesség kölcsönhatásával kapcsolatos hibákat kiküszöböljék, az új modulon pedig már különböző teszteket végeztek a hardver állapotának felmérésének érdekében. A csapat jelenleg javítási munkákat végez az új modulon, hogy hasonló problémák ne fordulhassanak elő, és dolgoznak a szervizmodul eltávolításának és cseréjének következő lépésein is.

Az OFT-2 küldetés a jelenlegi tervek alapján legkorábban 2022 májusában indulhat el, de ehhez az is kell, hogy több probléma már ne merüljön fel.

A Boeing Starliner és annak szervizmodulja. Kép forrása: Boeing

Dark mode powered by Night Eye