Idei második rakétaindítását is sikeresen végrehajtotta a SpaceX: magyar idő szerint 16:25-kor a Cape Canaveral Űrhaderőbázis SLC-40-es indítóállásáról startolt a 105 kisműholdat szállító Transporter-3 küldetés. A start után a Falcon-9 hordozó második fokozata a műholdakat 525 km magas napszinkron pályára állította, majd T+71 percnél kezdődött a szatellitek leválása. A misszión használt első fokozatnak (B1058) ez volt a 10. indítása, és az irányított visszatérés után ezúttal egy szárazföldi landolást hajtott végre az LZ-1-es leszállóhelyen, nem messze a startállástól. Erre azért volt lehetőség, mert a rakomány viszonylag kistömegű volt, és ilyenkor marad elég üzemanyag a visszafordító hajtóműgyújtásra (boost back burn) is. Szárazföldi landolásra legutóbb 2021 júniusában került, a Transport-2 küldetésen: érdekesség, hogy azon a misszión is ezt az első fokozatot használták.
A Falcon-9 emelkedés közben
Fotó: William Harwood
Az első fokozat leválása után a második fokozatnak egy manővert is végre kellett hajtania, hogy a délre tartó irányból elérjék a kívánt nyugati pályahajlást, ugyanis ezzel ki tudják kerülni a floridai partok sűrűn lakott területeit. A műholdakat az emelkedés során védő áramvonalazó kúp felek ezúttal újak voltak, később a SpaceX „Bob” nevű hajója halássza majd ki a vízből későbbi újrafelhasználásra.
A SpaceX ilyen rideshare küldetésein kb. 1 millió dollárért szállítanak 200 kg hasznos terhet napszinkron pályára, ami rendkívül kedvező ár a piacon, és a megrendelők is előre tudnak tervezni a menetrendszerű Transporter indításokra.
A leszálló első fokozat