Összeillesztésre került a Hera űrszonda, melynek két fő darabját a németországi OHB létesítményében helyezték egymásra. Az aprólékos művelet során a Hera központi egységét 3 méterrel a hajtóműmodul felé emelték, majd három órán keresztül fokozatosan és óvatosan a helyére illesztették. A modulokat, mint azt az alábbi képen is láthatjuk kalitkákba „zárták”, hogy néhány tizedmilliméteres pontossággal biztosítsák egymáshoz viszonyított helyzetüket. A folyamat egyébként egy CAD-szoftver segítségével már szimulálásra került korábban, de az OHB összeszerelő, integráló és tesztelő csapata ennek ellenére egyfolytában ellenőrizte az igazítást, miközben a daru fokozatosan leengedte a központi modult.
Az egyetlen űreszközzé összeállt szonda tehát készen áll a további tesztelésre, hogy aztán 2024 októberében elindulhasson a Dimorphos nevű holdhoz, ahol megvizsgálhatja a DART becsapódásából származó krátert.

A Hera űrszonda magjaként ismeretes központi modul szénszál-erősítésű polimerből készült, ami kellően merev, és erős alapot biztosít. Ez az egység lesz a küldetés összes tudományos műszerének otthona, valamint a fedélzeti számítógépet és más alrendszereket is a belsejébe fogják elhelyezni. A teljesen felszerelt hajtóműmodul fogja a Hera szondát 26 hónap alatt eljuttatni a Didymos („Didymos A”) aszteroidához és kisebb kísérőjéhez, a Dimorphoshoz („Didymos B”). A megfigyeléshez használt AFC (Asteroid Framing Camera) műszer fontosságáról, és működéséről egy korábbi cikkünkben olvashattok, ahogyan az űrszonda nagy nyereségű antennájáról is.
