Maga a ULA (United Launch Alliance) vezetője, Tory Bruno osztotta meg Twitteren, hogy elkészült az első, legújabb fejlesztésű Centaur-V üzemanyag- és oxidálószer tartálya, amit a már jelenleg tesztelés alatt álló Vulcan Centaur 2. fokozatában használnak majd.
A Centaur-V üzemanyag- és oxidálószer tartálya, merevítésekkel, ugyanis a tartályban jelenleg nincs nyomás, a nagyon vékony rozsdamentes acél egyszerűen összeroskadna. Forrás: Tory Bruno
A 12,6 m magas, 5,4 m átmérőjű második fokozat tartályaiba 54 000 kg üzemanyag és oxidálószer tölthető, amelyek felhasználásával az RL-10CX hajtóművek a Centaur-III-hoz képes 2-szer akkora tolóerőt képesek előállítani, mindezt ugyanakkora fajlagos impulzus mellett. A rozsdamentes acélból készült tartály fala mindössze 1,07 mm vastagságú (összehasonlításként a Starship fala jelenleg 4 mm vastag, igaz kb 4-szer olyan nehéz hasznos terhet lesz képes magával vinni).
A Centaur-III és Centaur-V összehasonlítása: Forrás: Tory Bruno/ULA
A teljes Vulcan Centaur (az 1. és 2. fokozatot is beleértve) bár még nem repült, mégis alacsony kockázatú rakétának számít. Ez amiatt van, mert a rakétához felhasznált technológiákat és anyagokat 90%-ban már korábban, például az előd Atlas-V rakétán használták őket. Ez alól kivétel a BE-4 típusú hajtóművek amelyek a Vulcan Centauron fognak bemutatkozni, és amiket a Blue Origin továbbra sem szállított még le a ULA számára.
A Vulcan Centaur technológiájának alkalmazása az egyes komponensek esetén más küldetéseken és rakétákon. Forrás: Tory Bruno/ULA