Először tesztelte a Firefly az új Antares rakétához fejlesztett hajtóművet

Kapcsolódó

Egy hét szünet után ismét küldetést teljesített a Falcon-9-es

Ritkán fordul elő, hogy több mint egy hétig nem...

A nap képe #1504 – John Casani

John Casani projektvezető 1977-ben egy kis zászlót tart, amelyet...

A Synspective további tíz Electron indításra kötött szerződést

A Peter Beck által állapított Rocket Lab (továbbiakban: RL)...

Ma 41 éve indult az űrbe Sally Ride, az első amerikai űrhajósnő

Az STS-7 jelzésű küldetést a Challenger űrrepülőgéppel hajtották végre,...

A nap képe #1503 – Starliner és sarki fény

A Nemzetközi Űrállomás személyzete a legjobb pillanatban kapta lencsevégre...

Egyelőre egy rövidebb próbára került sor a Miranda nevű rakétamotorral a teljes időtartamú statikus teszt előtt.

Kedden került sor a Firefly Aerospace tesztkomplexumában a Miranda hajtómű első rövid beindítására, mely egyrészt a tavaly augusztusi megállapodás szerint a Northrop Grumman új Antares 330 rakétáját, másrészt a Firefly saját fejlesztésű, Medium Launch Vehicle (MLV) néven ismert hordozóját fogja hajtani.

A TEA-TEB (trietil-alumínium-trietil-borán) indítás segítő vegyület jellegzetes zöldes lángja a gyújtás során. Forrás: FireFly

A cég közleménye szerint az első gyújtás a tervezett menetrend szerint történt, de még nem egy repülésre szánt egységgel, hanem csak az indítási szekvencia tesztelésére épített verzióval. Ha a gyűjtött adatok kielégítőek lesznek, következhet a teljes, 206 másodperc időtartamú tesztre való felkészülés. Ha a hajtómű sikerrel teljesíti a kvalifikációs és minőségellenőrzési próbákat, megkezdődhet a már rakétákra szánt egységek gyártása. 
Mind az Antares 330, mind az MLV első fokozata hét darab Miranda hajtóművel fog rendelkezni, melyek össztolóereje meghaladja a 7,1 MN-t, utóbbi rakéta esetében pedig a második fokozatot egy darab vákuumra optimalizált verzió gyorsítja majd 889 kN tolóerővel.

Az Antares 330 illusztrációja. Forrás: Nasaspaceflight.com

A Firefly az említett rakétákhoz nem csak a hajtóművek, hanem az üzemanyag-ellátó rendszer és szénszálas kompozitból készülő tartályok fejlesztését és gyártását is párhuzamosan végzi. Ehhez az utóbbi időben már megduplázták kapacitásaikat a Briggsben fekvő teszt- és gyártókomplexumban, és jelenleg zajlik az automatizált gyártósorukat beüzemelése is. A jelenlegi tervek szerint az Antares 330 legkorábban 2025 közepén mutatkozhat be, és ha üzembe áll, több mint 10 tonnányi ellátmányt és utánpótlást juttat majd a Nemzetközi Űrállomásra. Az MLV lényegében az Antares továbbfejlesztett változataként debütálhat 2025 végén. Utóbbi hasznos teherkapacitása több mint 16 tonna lesz alacsony Föld körüli pályára, 5 m átmérőjű áramvonalazó raktérborítása pedig tetszőlegesen módosítható lesz az egyes megrendelői igények alapján. 

Reméljük, két év múlva már a Medium Launch Vehicle is repülhet. Forrás: Firefly
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye