Frissítés – 2022. január 22., 08:30
Mind a két pályamagasság növelő manőver sikeres volt, ezt követően a két műhold pályára állítása is megtörtént. A küldetés tehát teljes sikerrel zárult, az Atlas-V rakéta továbbra is 100%-os megbízhatósággal rendelkezik.
A tervezett módon magyar idő szerint este 8 órakor elindult a USSF-8 küldetés keretében a Cape Canaveral Űrhaderőbázis – SLC-41 indítóállásáról a ULA Atlas-V 511 konfigurációjú rakétája.
Az 511-es konfigurációjú Atlas-V elemelkedése a Cape Canaveral Űrhaderőbázis – SLC-41 indítóállásáról. Kép forrása: United Launch Alliance
Az emelkedés során minden a tervezett módon zajlott, a rakéta T+0 perc 7 másodpercnél érte el a legnagyobb aerodinamikai nyomást (Max-Q). Az egyetlen darab szilárd hajtóanyagú segédrakéta a repülés 2. percében vált le, melyet követett 3 és fél perc után az áramvonalazó kúpok leválasztása.
Az első fokozat 4 perc 21 másodperc után állt le, majd sikeres szeparációt követően a Centaur második fokozat a tervezett 3-ból első alkalommal indult be, és folytatta útját a kijelölt pálya elérésének érdekében. Mikor pályájának legalacsonyabb pontja elérte a nagyjából 150 km-es magasságot, a Centaur RL10C-1 hajtóműve leállt.
A küldetés itt még nem ért véget. A rakéta egy transzfer pályára fog állni, ekkor indítják be 2. alkalommal a második fokozat hajtóművét az indítást követő 1 óra 9 percnél, majd 3. alkalommal a 36 000 km magas végleges körpálya elérésének érdekében a küldetés 6 óra 31. percében.
A misszió keretében 2 db űrtevékenység-megfigyelő műholdat, a GSSAP 5-öt & 6-ot juttatják geoszinkron-közeli geostacionárius pályára, ez az indítás után 6 óra 35 és 6 óra 45 perc elteltével fog megtörténni. A fejleményekkel frissítjük cikkünket.
A USSF-8 küldetés repülési profilja. Kép forrása: ULA, szerkesztette: Séra Gábor
Az indítást mi is élőben közvetítettük. Ha lemaradtál volna róla, az alábbi videóban visszanézheted!