Felszerelték az első RS-25 hajtóművet az Artemis-2 küldetés SLS rakétájára

Kapcsolódó

1 évre szóló Pentagon-szerződést nyert el a SpaceX a Starshield rendszer fejlesztésére

A tavaly bemutatott katonai védelmi rendszer a civil Starlink-szolgáltatás...

Négy javaslat jutott tovább a Kínai Űrállomással kapcsolatos pályázat következő fázisába

A Kínai Emberes Űrrepülésért Felelős Iroda (CMSEO) négy pályázatot...

A nap képe #1244 – Endeavour a Kennedy Űrközpont felett

Az Endeavour űrsikló és az SCA (Shuttle Carrier Aircraft),...

A Falcon-9 B1069 főszereplésével az idei 69. küldetést is teljesítette a SpaceX

Ha már a Starlink-indítások önmagukban nem jelentenek akkora izgalmat...

Mozgalmas napot zártak szeptember 11-én a Michoud összeszerelő létesítmény technikusai, ugyanis sikeresen felszerelték az Artemis-2 küldetés SLS rakétájának központi fokozatára az első RS-25 hajtóművet. Az összesen 4 darab rakétamotor több mint nyolc percen keresztül fog megállás nélkül működni, másodpercenként 5 678 liter üzemanyagot elégetve, hogy a megfelelő magasságig juttassa a misszió négy tagú személyzetét.

Infómorzsa, hogy minden RS-25-nek más-más sorozatszáma van. A hajtóműszekció kettes pozíciójába frissen telepített rakétamotor E2059 jellel van ellátva, a későbbiekben az egyes számú helyre kerülő pedig E2047-es számmal rendelkezik. Utóbbi a legtapasztaltabb titulust is viseli, hiszen 15 űrrepülésen van túl, melyek közül érdemes megemlíteni az STS-98-at, ami 2001-ben a Destiny laboratóriumi modult szállította a Nemzetközi Űrállomásra, illetve az STS-135-öt, mely az űrrepülőgép-program utolsó küldetése volt. A harmadik és negyedik helyre szánt hajtóművek (E2062 és E2063) újak, ám korábban repült alkatrészeket is tartalmaznak.

Forrás: NASA
Dark mode powered by Night Eye