Föld körüli pályán a Hotbird 13F műhold

Kapcsolódó

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

A nap képe #1387 – Neptune – Excelsior

A Space Perspective tesztkapszulája, melyet Neptune - Excelsior névre...

Sajtóközlemény: A 4iG csoport önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben A...

Ma reggel egy kis csúszást követően elindult a SpaceX Falcon-9 hordozója, mely magyar idő szerint 07:22-kor hagyta el az SLC-40 startállást. A rakéta orrkúpja egy nagy teljesítményű kommunikációs műholdat rejtett, ami a Hotbird 13F névre hallgat. A Falcon-9 a már megszokott morajjal emelkedett a magasba, ennek során pedig a telemetriai adatok is megfelelőek voltak a teljes repülés alatt. Körülbelül 2 és fél perccel a startot követően megtörtént az első és második fokozat szétválása, majd utóbbi vákuum-optimalizált hajtóműve is hiba nélkül beindult. Ezzel párhuzamosan kezdte meg a B1069-3 jelű első fokozat visszatérését a várakozó „Just Read The Instructions” drónhajóra, melyet 07:31-kor, a küldetés 9. percében sikeresen abszolvált. A második fokozat eközben kb. 27.000 km/h-ra gyorsult, és folyamatosan, az elvárt módon növekedett a magassághoz tartozó adat is. A hasznos teher leválásáig hátra volt még egy újabb hajtóműindítás, amire a misszió 29. percében került sor. Ez nagyjából fél percig tartott, de még ez a „pár” másodpercnyi gyújtás is elég volt ahhoz, hogy a második fokozat kb. 35.000 km/h-ra növelje sebességét. A műhold leválása T+36 perckor következett be, mellyel a SpaceX újabb sikeres küldetést tudhat magáénak.

Forrás: Matt Cutshall

Dark mode powered by Night Eye