Megérkezett abba a szerelőüzembe az Artemis-I küldetés keretében induló Orion kapszula, ahol felszerelik rá a repülésmegszakító rendszert.
A repülésmegszakító rendszer (balra) és az Orion űrhajó (jobbra). Forrás: NASA
Ennek első részeként négy panelt szerelnek fel az űrhajóra, ez a védőburkolati egység. Ennek a feladata lesz megvédeni az űrhajót a hőtől, az aerodinamikai nyomástól és az egyéb indítás, emelkedés során jelentkező környezeti hatásoktól.
Ezt követi a pirotechnikai eszközök és a hajtóművek integrálása a szerelvény tetejére.Ezeknek a feladata az lesz, hogy probléma esetén elhúzzák az Orion űrhajót a rakétától, a helyzetszabályozó hajtóművek segítségével pedig olyan irányba állítsa a kapszulát, hogy az ejtőernyői segítségével puha landolást hajthasson végre az Atlanti-óceánon. Amennyiben az emelkedés során nem lesz szükség a rendszerre, az leválik a kapszuláról.
A szerelési munkálatok végeztével az Oriont átviszik a Vertical Assembly Buildingbe (VAB-be), és ráhelyezik az SLS rakétára.
Az Artemis-I előrehaladásának állapota. Forrás: NASA
Ezzel párhuzamosan a későbbi Artemis-programhoz is zajlanak az előkészületek. A Stennis Űrközpontban újabb tesztet hajtanak végre egy RS-25 hajtóművel. Az eseményt Facebook-on élőben fogják közvetíteni.
Az SLS felépítése és az első 4 Artemis-küldetéshez használt RS-25 hajtómű. Forrás: Aerojet Rocketdyne
Az Artemis-program kezdeti szakaszában a 16 hajtóműből mindössze 2 hajtómű van, amelyek első alkalommal fognak a magasba emelkedni. A többi 14 db hajtómű korábban az STS-rendszer részét képezték, az űrsiklókra szerelve teljesítettek küldetéseket és tértek vissza a világűrből. Az Artemis-programban azonban a hajtóműveket már nem használják egynél több alkalommal, tehát lényegében (sajnálatos módon) egy többször is újra felhasználható hajtóművet egyszer használatossá alakítanak át.