Gőzhajtású műhold? Japán mérnökök megcsinálták!

Kapcsolódó

Egy ötödik héliumszivárgást is felfedeztek a Starliner űrhajón

A jelenleg a Nemzetközi Űrállomáshoz csatlakozó űrhajó meghajtási rendszeréből...

Újabb sikeres hajtóműteszt a Stoke Space neve mellett

Ismét fontos mérföldkövet ért el a Stoke Space, ugyanis...

A nap képe #1498 – Az ISS csapat

A Nemzetközi Űrállomás 9 tagú csapata, köztük a nemrégiben...

19-re húzott lapot a Virgin Galactic jelenlegi járművük nyugdíjazásával

Mindössze 7 darab üzemszerű repülés után fejezi be pályafutását...

A japán Pale Blue startup olyan meghajtórendszerek gyártására kapott forrásokat, amelyek a hagyományos hajtóanyagok helyett vízzel működik.

A Pale Blue további 8,5 millió dolláros kockázati tőkét gyűjtött be a vízgőzzel működő hajtóműrendszerek sorozatgyártásához és a technológia fejlesztéséhez, jelentette be a cég június 4-én.

Aszakava Jun, a Pale Blue társalapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy a kibővített B finanszírozási kör egy 2000 négyzetméteres üzem megépítését teszi lehetővé a Tokióhoz közeli Ibaraki tartományban a 10 kilogrammnál kisebb tömegű műholdakhoz tervezett Resistojet hajtóművek gyártására.

A Pale Blue 2023 márciusában használta először sikeresen a Resistojet hajtóművet pályára állítva, ekkor gőzsugarakkal gyorsítottak egy apró, 6U méretű CubeSat-ot.

A resistojet egyfajta elektromos meghajtás, amit kisebb műholdak meghajtására terveztek. A tolóerőt a hajtómű egy nem reaktív folyadék felmelegítésével hozza létre. Ez a fűtés úgy történik, hogy az áramot egy ellenálláson, azaz egy forró izzószálon keresztül vezetik. A felmelegített folyadék ezután kitágul, és egy már megszokott, hagyományos fúvókán keresztül eresztik ki, így tolóerőt létrehozva.

A Pale Blue társalapítói, középen pedig a resistojet hajtómű. Kép forrása: Pale Blue

A víz jóval olcsóbb és biztonságosabban kezelhető hajtóanyag a xenon nemesgázhoz képest, ami napjainkban a legelterjedtebb megoldást jelenti a Hall-hatáson alapuló ionhajtóműveknél. Hátránya, hogy jóval kisebb tolóerőt képes egyelőre produkálni, mint a xenon vagy az argon, de idővel ez a különbség jelentősen mérséklődhet. Aszakava elmondása szerint jelenleg még túl korai becslésekbe bocsátkozni, mikor tesztelhetik először orbitális pályán ezt a vízzel működő ionhajtóművet, de 2027-2028 körül talán már eljutnak idáig.

Korábbi írásunk a Pale Blue fejlesztéséről: Vízalapú meghajtási rendszer továbbfejlesztéséhez kapott támogatást egy japán startup cég – Spacejunkie.hu

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye