Holnap kerülhet sor az Ingenuity 17. repülésére

Kapcsolódó

Szojuz indítás tarkította a Falcon-9-esek munkáját

A Szojuz hordozó 2.1b variánsa is felbukkant, melynek 2024-es...

A nap képe #1393 – Crew-8 statikus hajtóműteszt

A vadonatúj B1083 jelű Falcon-9-es statikus hajtóműtesztje. A hordozó...

Kevesebb mint 20 méteren múlt egy amerikai és egy korábbi orosz műhold összeütközése

A két irányíthatatlan szatellit 608 km-es magasságban került rendkívül...

Bemutatták India első űrhajósosztályát

Négy tesztpilóta alkotja az első hivatalos csoportot, akik közül...

A nap képei #1392 – Szárnyaszegett Ingenuity

A Perseverance újabb felvételein, melyet SuperCam műszerével rögzített, remekül...

Az Ingenuity 17. küldetésével folytatja „hazatérő” útját a Wright Brothers Fieldre, az Octavia E. Butler leszállóhelyre. Ez lesz a harmadik repülés ezen az úton, és a tervek szerint legkorábban vasárnap, december 5-én kerülhet rá sor.

Ahogy arról az előző, 16. misszió előtt írtunk, a Séítah régiót a 9. repüléssel ellentétben nem egyszerre szelik át, hanem legalább két küldetésre lesz szükség, félúton megállással. Erre két okból van szükség.

Az egyik ok, hogy a Dél-Séítah régió keleti részén a terep veszélyesebb, mint a nyugati oldalon. A 9. repülésnél a terület viszonylag veszélytelen volt, így az sem jelentett problémát, hogy a homokbuckákkal tarkított terület miatt az Ingenuity navigációs tévedései irányhibát eredményeztek. A mostani, veszélyesebb terep miatt fel kellett osztani a távolságot, hogy a helikopter jobban meg tudja célozni a biztonságos leszállóhelyeket a terület keleti oldalán anélkül, hogy a leszállás során túlzott kockázatot vállalna.

A második ok az, hogy az Ingenuity repülési idejét csökkenteni kellett a magasabb rotorfordulatszámok miatt, ami azt jelenti, hogy a helikopternek gyorsabban kellene repülnie, hogy ugyanazt a távolságot megtegye. A gyorsabb repülés növeli a navigációs bizonytalanságot, ami azt jelenti, hogy nagyobb leszállási zónára lenne szükség, ami a nehéz terep miatt nem jöhet szóba. A lassabb repüléssel azonban az Ingenuity jobban meg tudja célozni a leszállóhelyet az amúgy is kihívásokat jelentő Dél-Séítah területen.

A mostani 17. repülés nagyjából a 9. repülés távolságának a felét fedi le, fordított irányban. A helikopter várhatóan 187 métert repül 10 méteres magasságban, és 117 másodpercig lesz a levegőben. 

Az Ingenuity a Perseverance által készített felvételen 2021. december 2-án. A felvételen jól látható az egyenetlen, sziklákkal és homokbuckákkal szabdalt talaj. Kép forrása: NASA/JPL

A Dél-Séítah területre jellemző homokbuckák, melyek jelentősen megnehezítik az Ingenuity repüléseit. A kép a 9. repülés során készült. Forrás: NASA/JPL

Dark mode powered by Night Eye