Nem rég arról számoltunk be, hogy Kína az egyre telítettebb alacsony Föld körüli pálya (és nem titkoltan a SpaceX Starlink-műholdjai) miatt a jövőben nyíltabb kommunikációt szeretne abból a célból, hogy elkerüljék két műhold vagy egyéb objektum túl közeli elhaladását egymáshoz képest. A napokban India is csatlakozott azon táborhoz, akik egyre nagyobb aggodalommal figyelik az egyre növekvő Starlink-konstellációt. Az ISRO, azaz az Indiai Űrhivatal közleményében és prezentációjában a műholdflotta jelentette kockázatról ír, illetve azt is megjegyzik, hogy a tavalyi évben 19 alkalommal kellett kitérő manővert végrehajtaniuk valamelyik műholdjukkal, hogy elkerüljenek egy potenciális biztonsági határon belüli elhaladást. Ezek közül 14 esetben alacsony Föld körüli pályán, 5 alkalommal pedig geostacionárius pályán kellett pályamódosítást végrehajtani.
Mivel az Starlink és az indiai műholdak többsége kb. 550 km-es pályán kering, az ISRO 574 km-es magasságra módosította saját szatellitjeinek keringési pályáját. Emellett azt is sérelmezik, hogy ezen keringési pálya telítettsége miatt csökken az indítási időablak, szűkülnek a felbocsátási lehetőségek.
Várhatóan a hasonló aggályos hangvételű közlemények vagy prezentációk száma növekedni fog a jövőben, ahogy a SpaceX műholdflottája is gyarapodik, így egyre inkább szükségessé válik a különböző cégek és állami hivatalok közötti egyeztetés és kooperáció annak érdekében, hogy ne alakuljon ki katasztrofális körülmény bolygónk közvetlen közelében.