Indonéz távközlési műholddal startolt a Falcon-9 hordozó

Kapcsolódó

Az MDA Space 2030-ig támogatja a Nemzetközi Űrállomás robotikai rendszerét

Az MDA Space egy körülbelül 182 millió dollár értékű...

A nap képe #1444 – A Nancy Grace Roman optikai rendszere

A Nancy Grace Roman űrteleszkóp optikai rendszere, mely 10...

Első magyarként választották be az űrkutató hírességek közé Almár Ivánt

A Magyar Asztronautikai Társaság (MANT) örökös tiszteletbeli elnökét a...

A nap képe #1443 – Szojuz MSz-25 űrhajó

Nyikolaj Csub kozmonauta lenyűgöző fotót készített az orosz szegmens...

Kis túlzással a SpaceX igáslova, a Falcon-9-es lassan „nemzetközi” rakétává válik, hiszen egyre több náció hívja segítségül, hogy űreszközüket pályára állítsa. Ezúttal az állami tulajdonban lévő, indonéziai digitális távközlési vállalat, a PT Telkom Satelit Indonesia (Telkomsat) megbízását teljesítette a hawthorne-i cég, aminek keretén belül egy nagyjából 4 tonnás műhold jutott az űrbe.

A hajtóművek begyújtására magyar idő szerint tegnap este, 21:11-kor került sor a floridai Cape Canaveral-ben található SLC-40 indítóálláson, melyet az ilyenkor szükséges vízfüggöny kísért. A misszió érintett hordozója a B1067 jelű F9 volt, ami tizenhetedjére emelkedett el pályafutása során, a típusra levetítve pedig már a 300. startot láthattuk. A kezdeti szakaszt, tehát a sebesség, illetve a magasság növelését, valamint a Max-Q (legnagyobb aerodinamikai erőhatásokat jelentő légköri réteg) fázisát is gond nélkül abszolválta a rakéta, amit az első és második fokozat szétválása követett. Előbbire a drónhajóra (Just Read The Instructions) történő visszatérés, utóbbira pedig a szatellit geostacionárius átviteli pályára való eljuttatása várt, amelyekről a kapott információk alapján kijelenthető, hogy teljes sikerrel zárultak.
A SpaceX hivatalos bejegyzése alapján ez volt a Falcon-9 kereken 300. sikeres küldetése, mindössze két esetben nem tudta teljesíteni a rakéta a kijelölt küldetés feladatait: 2015. június 28-án a CRS-7 misszió indítása közben, a repülés 3. percében az egyik tartály nyomásvesztése miatt felrobbant a hordozó. A másik baleset 2016. szeptember 1-jén egy földi hajtóműteszt közben történt az Amos-6 küldetésre való felkészülés során, a rakéta felrobbant az indítóálláson, megsemmisítve ezzel a műholdat és a járművet, illetve komoly károkat okozva az indítóálláson is. Azóta nem szenvedett balesetet egy Falcon-9 sem, ami az indítások gyakoriságát tekintve elképesztő teljesítmény!

Képek forrása: SpaceX


HTS-113BT

Mint azt fentebb olvashattátok, maga a szatellit nagyjából 4 tonnát nyom, ami hétköznapi példával szemléltetve ~160 zsák cement (25 kg), űrutazással kapcsolatos példával pedig körülbelül 4 darab Perseverance marsjáró. A 15 évre tervezett, C-sávban/Ku-sávban működő műhold elsődleges célja, hogy több mint 32 Gbps-os kapacitást biztosítson Indonézia felett. Az űreszközt Thales Alenia Space Spacebus 4000B2 platformjára építették.

Forrás: Thales Alenia Space
Dark mode powered by Night Eye