Indulásra kész az ESA robotkarja

Kapcsolódó

Szojuz indítás tarkította a Falcon-9-esek munkáját

A Szojuz hordozó 2.1b variánsa is felbukkant, melynek 2024-es...

A nap képe #1393 – Crew-8 statikus hajtóműteszt

A vadonatúj B1083 jelű Falcon-9-es statikus hajtóműtesztje. A hordozó...

Kevesebb mint 20 méteren múlt egy amerikai és egy korábbi orosz műhold összeütközése

A két irányíthatatlan szatellit 608 km-es magasságban került rendkívül...

Bemutatták India első űrhajósosztályát

Négy tesztpilóta alkotja az első hivatalos csoportot, akik közül...

A nap képei #1392 – Szárnyaszegett Ingenuity

A Perseverance újabb felvételein, melyet SuperCam műszerével rögzített, remekül...

Bár nem problémáktól mentesen, de egyre közeledik a Nauka modul indítása. Friss hír, hogy több hónapig tartó munka után az Európai Űrügynökség robotkarja is felszerelésre került a többfunkciós tudományos modulra.

Az Európai Robotkar (ERA). Forrás: Airbus

A 11,3 méter (a Canadarm2 17 méteres) hosszúságú ERA (European Robotic Arm) a Nemzetközi Űrállomás orosz szegmensét fogja kiszolgálni. A robotkar 3 000 kg tömegű hasznos terhet tud rutinszerűen mozgatni, 8 000 kg-ot pedig lassú üzemmódban képes kezelni. Valós időben manuálisan, és automata módon, előre beprogramozva is képes működni. A precíz irányításról 7 motoros ízület gondoskodik, amelynek köszönhetően 5 mm-es pontosságra képes.

A robotkar felépítése: Forrás: ESA

A robotkar szimmetrikus felépítésű, hagyományos funkcióin túl infravörös kamerával is el van látva, amely az űrállomás állapotának ellenőrzéséhez nyújt segítséget.

Az ERA-t az Európai Űrügynökség megbízásából egy európai konzorcium fejlesztette ki és építette meg, amelyet a Holland székhelyű Airbus Defence and Space vállalat vezetett.

Az ERA majdani elhelyezkedése a Nemzetközi Űrállomáson. Forrás: ESA

Dark mode powered by Night Eye