IAC 2019 – Együttműködési megállapodást kötöttek az Artemis-programban résztvevő cégek

Kapcsolódó

Jól halad az új kínai holdrakéta hajtóművének tesztprogramja

A Hosszú Menetelés-9 óriásrakéta újrahasználható koncepcióként fog megvalósulni a...

Újabb Falcon-9 teljesítette tizenhetedik repülését

Közel egy hét szünet után hajtott végre a SpaceX...

A nap képe #1300 – Kameravédelem az űrben

A NASA egykori űrhajósa, Jack Fischer osztotta meg az...

Blue Whale-1: Dél-Korea metán meghajtású, félig újrafelhasználható hordozórakétája

A dél-koreai Perigee Space magáncégről egészen idáig még nem...

Földünk az űrből: Sós tavak

Ezúttal Kelet-Afrikában járunk, hála a Sentinel-2 missziónak, mely két...

A most zajló Nemzetközi Űrhajózási Kongresszuson a Blue Origin vezetője, Jeff Bezos bejelentette, hogy cége, illetve a Lockheed Martin, Northrop Grumman és a Draper vállalatok közösen dolgoznak majd a NASA HLS (Human Landing System) pályázatára.

Hogy mit is jelent ez pontosan? Azt, hogy együtt fejlesztik ki a Holdraszálláshoz szükséges hardvereket és technológiákat az alábbi módon:

  • Blue Origin lesz a fővállalkozó, ők koordinálják a fejlesztést és építik meg a leszálló egységet, melyet egy BE-7 hajtóművel fognak ellátni
  • Lockheed Martin fejleszti az újrahasznosítható felszálló egységet, és felel az emberes küldetések kiképzéseiért és irányításáért
  • Northrop Grumman fejleszti az ún. Transfer Element egységet, mely a Gateway-ről viszi a HLS-t a Hold felé
  • A Draper pedig a repülésirányítási rendszerekért felel

A HLS amúgy nem része az Orion űrhajónak, a tervek szerint az Oriont az SLS rakéta viszi majd fel, míg a HLS-t valószínűleg egy privát partner juttatja az űrbe, és ott csatlakozik majd az Orionhoz.

Kíváncsian várjuk a folytatást, bár én továbbra is szkeptikus vagyok a 2024-es céldátummal kapcsolatban – tudjuk milyen a politika… De jó látni a haladást és a konkrét terveket.

Dark mode powered by Night Eye