John L. Insprucker amerikai repülőmérnök jelenleg a SpaceX fő integrációs mérnökeként dolgozik.
1956. október 7-én született a Michigan állambeli Detroitban. 1978-ban 22 évesen jelentkezett az amerikai légierő tartalékos tiszti hadtest tréningjére a michigani egyetemen. Egész karrierjét a rakétáknak szentelte, többek között 2000 és 2005 között a Vandenberg Légibázis 4-es számú indítóállásán volt felelős a rakétaindításokért, amit jelenleg a SpaceX bérel.
Vandenbergi karrierjét 1980-ban rakéta-és rakomány technikusként kezdte. Első öt évében 17 sikeres Titan NIB és IIID/34D rakéta és 9 Agena második fokozat indításában vett részt, majd ezután a légierő különleges projektjeiért felelős titkárságán helyezkedett el, ahol az űrhajók viselkedését, működését vizsgáló osztály főnöke lett. Ebben az időszakban részt vett a Nemzeti Felderítő Hivatal (National Reconnaissance Office, NRO) műholdjainak szoftverfejlesztésében is, de emellett egy 60 fős részleg vezetőjeként egy 2,5 milliárd dolláros világűrben alkalmazandó rendszer kifejlesztésével is megbízta a hivatal. Programmenedzserként közreműködött egy 700 millió dolláros követő-műhold kifejlesztésében is. 2000 és 2005 között a Vandenberg Légibázison dolgozott, ahol 11 sikeres Titan II és Titan IVB rakétaindításban vett részt, 2000 és 2002 között először helyettes programmenedzser, majd 2003 és 2004 között a Titan program parancsnoka volt. Eközben 2003. december 13-tól 2005. november 30-ig a Delta-IV és az Atlas-V rakétaműveleteket is irányította. Sőt, ő volt a repülési igazgatója a Delta-IV Heavy első indításának 2004. december 21-én, ami akkoriban a legerősebb aktív rakétának számított. Összességében 30 sikeres rakéta és 9 műhold indításánál működött közre.

2006. november 27-én, közel egy évvel a hadseregtől való távozása után meghosszabbította korábbi részmunkaidős szerződését a SpaceX-el, és a cég teljes munkaidős alkalmazottja lett. Elon Musk (akit akkoriban azzal támadtak, hogy csak azért alkalmazta Inspruckert, hogy a légierőnél minél több rakétaindításért lobbizhasson) nem kisebb feladattal bízta meg, mint a Falcon-9 rakéta fejlesztésének felügyelete, ami azóta rendkívül sikeres „karriert” mondhat magáénak. Persze a vádakból semmi nem volt igaz, és Insprucker azóta is a SpaceX fő integrációs mérnöke, emellett több élő közvetítésben is szerepet vállalt fontos vagy híres rakétaindításoknál. Többek között ő vezette a CRS-7 indítás közvetítését, amikor a Falcon-9 emelkedés közben felrobbant, de ő kapta ezt a szerepet a Falcon Heavy bemutató repülésekor (mely egyébként épp a Delta-IV Heavy-től vette át a jelenleg is működtetett legerősebb rakéta címet), a Crew Dragon DM-1 misszió indításakor, és a legutóbbi fontos esemény, a Crew Dragon Inflight Abort Test (azaz az emelkedés közbeni repülés-megszakítási teszt) végrehajtásakor is. És ahogy egy április végi hírben örömmel olvashattuk, a DM-2 küldetés indításakor is részt vesz a közvetítésben. Utánozhatatlan stílusa rögtön felismerhető, ahogy lelkesen magyarázza az indítás előtti, közbeni és utáni eseményeket, épp ezért nagyon kedvelt és népszerű a SpaceX rajongótáborában. Az egyik közvetítés alkalmával az elköszönéskor véletlenül a “norminal” szót használta, ami a normal és nominal szavak ötvözete, ami azóta a mindennapi használatban is elterjedt az űrkutatás iránt érdeklődők körében, így téve még ismertebbé és közkedveltté Inspruckert. Mi is nagyon kedveljük őt és informatív, jó hangulatú közvetítéseit, és reméljük, még sok fontos indításban lehet neki is része!
