Jövő héten repülhet újra a metán meghajtású kínai Csucsüe-2 rakéta

Kapcsolódó

A Falcon-9 B1069 főszereplésével az idei 69. küldetést is teljesítette a SpaceX

Ha már a Starlink-indítások önmagukban nem jelentenek akkora izgalmat...

A nap képe #1243 – Frank Rubio üdvözlése

Mark Vande Hei így üdvözölte társát, aki előző nap...

Kína 2024-ben felszíni mintákat hoz a Földre a Hold túlsó oldaláról

Kína jövőre elindítja a Csang'e-6 küldetését, hogy először gyűjtsön...

Felszerelték az egyik napelemszárnyat a Hera űrszondára

Még augusztus végén számoltunk be arról, hogy a Hera...

A nap képe #1242 – Artemis-2 személyzeti modul 

Az Artemis-2 misszió személyzeti modulja várakozik a szervizmodullal történő...

Ezzel folytatódik a verseny a világ elsőként sikeresen pályára állított metalox rakétája címért.

A tavaly decemberi sikertelen első kísérlet után ismét készen áll a LandSpace kínai magáncég, hogy újból megkísérelje Föld körüli pályára állítani a Csucsüe-2 hordozót. Az elmúlt hónapokban egy továbbfejlesztett második fokozattal ellátott rakétát építettek, amitől azt remélik, hogy nem ismétlődik meg a múltkori műszaki hiba, ami miatt a hajtómű nem indult be, és a rakéta nem tudott pályára állni. Ezt az indítást azért is övezi nagyobb figyelem, mert a Csucsüe-2 lehet az első olyan metán meghajtású rakéta a világon, ami eléri a Föld körüli pályát. Mivel a Relativity Space kvázi kiszállt a versenyből azzal, hogy a Terran-1-gyel nem is kísérelnek meg több indítást, a ULA pedig legkorábban év végén, vagy jövő év elején állhat készen a Vulcan startjára, egyedül a SpaceX Starshipje maradt versenyben a kínai rakétával szemben.

A kétfokozatú Csucsüe-2 hasznos teherkapacitása 6000 kg 200 km-es alacsony Föld körüli pályára, illetve 4000 kg 500 km magas napszinkron pályára. Ahogy a Hosszú Menetelés rakéták többsége, úgy ez is 3,35 méteres átmérővel rendelkezik, a törzs hossza pedig 49,5 méter. 219 tonnás felszállási tömegét 268 tonnás tolóerővel emeli magasba 4 darab TQ-12 tengerszintre optimalizált metalox hajtómű, míg a második fokozat gyorsítását 1 darab TQ-12 vákuumra optimalizált rakétamotor és a TQ-11 segédhajtómű látja el.
A következő indítási kísérletre legkorábban július 12-én kerülhet sor.

A Csucsüe-2 az indítóálláson. Fotó: LandSpace
Dark mode powered by Night Eye