Frissítés 06.17: újabb dátumot adott meg a dél-koreai űrhivatal, eszerint június 21-én reggel 8-kor startolhat el a rakéta.
Frissítés 06.15.: egyelőre határozatlan időre elhalasztották a startot, amint lesz újabb pontos időpont, frissítjük a profilt.
A tervek szerint a startra 2022. június 16-án kerülhet sor a dél-koreai Naro Űrközpontból. Ha a mostani kísérletük eredményesen zárul, Dél-Korea lesz a hetedik olyan ország, amely egy teljesen hazai fejlesztésű rakétát indít.
Eredeti poszt
Indítás ideje, helye: 2022. június 21. magyar idő szerint 08:00 – Naro Űrközpont – LC-1 indítóállás, Dél-Korea
Megbízó: KARI (Korean Aerospace Research Institute)
Hordozórakéta: Nuri/KSLV-II
Rakomány: a Korean Aerospace Research Institute teszt-műholdja
Rakomány össztömege: ~1.500 kg
Pálya: napszinkron pálya
Fokozat(ok) visszatérése: az első fokozat a tengerbe fog visszazuhanni
Indítás kimenetele: –
A küldetés számokban
Ez lesz:
- a 2. indítási kísérlet a Nuri rakétával
- az 5. KARI küldetés
- az 5. misszió a KSLV hordozóval
- a 65. indítási kísérlet 2022-ben, az összes startot világszerte figyelembe véve
A Nuri hordozórakéta
A KSLV-II vagy más néven Nuri az ország második rakétája, mely koreaiul „világot” jelent. A Nuri Dél-Korea első rakétájának, a Naro-1-nek (KSLV-I) az utódja, amivel 2013-ban sikeres indítást hajtottak végre. Mivel a Naro-1 első fokozata Oroszországban épült, így a Nuri lesz az ország első olyan hordozója, amely teljes egészében hazai fejlesztéssel jött létre. A rakétát elsősorban a KARI fejlesztette ki, de mintegy 300 vállalat is szerepet játszott a fejlesztésben.
A Nuri egy háromfokozatú rakéta, amellyel képesek 1500 kg hasznos terhet 600-800 km-es alacsony Föld körüli pályára (LEO), valamint 2600 kg hasznos terhet 300 km-es LEO-ra juttatni. Méreteire kitérve magassága 47,2, átmérője pedig 3,5 méter. Az első fokozat négy darab KRE-075 tengerszintre optimalizált hajtóművet kapott. Üzemanyagát tekintve kerozint (Jet A-1), és cseppfolyósított oxigént (LOX) használ a működéshez. A második fokozat ezzel ellentétben mindössze egy darab KRE-075 vákuum-optimalizált rakétamotorral van felszerelve, mely ugyanazt a hajtóanyagot égeti, mint az első fokozat. A rakéta harmadik fokozata szintén egy darab, de ún. KRE-007 hajtómű segítségével jut el a megfelelő magasságig.
A KRE-075 hajtómű. Forrás: KARI
A Nuri számára ez lesz a második tesztrepülés, miután a 2021 októberében végrehajtott első próba nem tekinthető teljes sikernek. A repülés során ugyan a hordozó elérte a kitűzött 700 km-es magasságot, de a hajtómű 46 másodperccel korábban kiégett, így a tesztelésre szánt műhold nem érte el a tervezett pályát. Miután a kivizsgálása megtörtént, a KARI megállapította, hogy a rakéta harmadik fokozatának belsejében a héliumtartály fixálására szánt egység nem volt megfelelően rögzítve. Ezt természetesen javították, így remélhetőleg a hordozó immáron stabil működést fog produkálni.
A mostani misszió során szintén egy tesztműhold kapott helyett a rakéta orrkúpja alatt, de a KARI terveiben az szerepel, hogy az ezt követő indítás alkalmával már egy kb. 200 kg-os teljes értékű műholdat, és egy kb. 1320 kg-os tesztműholdat fognak pályára állítani. További elképzelés a hordozóval kapcsolatban, hogy földmegfigyelő szatelliteket is az űrbe juttassanak vele, valamint szeretnék a Nuri továbbfejlesztett verzióját Dél-Korea jövőbeli Holdkutatási küldetéseihez is igénybe venni.
Forrás: KARI