Kigördült a New Glenn rakéta tömegszimulátora

Kapcsolódó

A Falcon-9 B1069 főszereplésével az idei 69. küldetést is teljesítette a SpaceX

Ha már a Starlink-indítások önmagukban nem jelentenek akkora izgalmat...

A nap képe #1243 – Frank Rubio üdvözlése

Mark Vande Hei így üdvözölte társát, aki előző nap...

Kína 2024-ben felszíni mintákat hoz a Földre a Hold túlsó oldaláról

Kína jövőre elindítja a Csang'e-6 küldetését, hogy először gyűjtsön...

Felszerelték az egyik napelemszárnyat a Hera űrszondára

Még augusztus végén számoltunk be arról, hogy a Hera...

A nap képe #1242 – Artemis-2 személyzeti modul 

Az Artemis-2 misszió személyzeti modulja várakozik a szervizmodullal történő...

Floridában kigördítették a Blue Origin leendő hordozójának az első tesztpéldányát a cég összeszerelő üzeméből. A GS1 jelzésű tömegszimulátort az LC-36 startállásra szállítják, ahol az első strukturális teszteket hajtják majd vele végre. A tesztpéldány még nem rendelkezik hajtóművekkel, kizárólag emelési, szállítási műveleteket gyakorolnak vele.

2012-ben kezdődött el a munka a Blue Origin első orbitális rakétáján, a hatalmas, 7 méter átmérőjű New Glennen, ami egy legendás amerikai űrhajósról, John Glennről kapta a nevét. A rakéta bejelentésére 2016. szeptemberében került sor és 7 db BE-4 (folyékony metánt és oxigént égető) hajtóművel látják majd el az első fokozatot, mely újrahasználható lesz, és egy tengeri platformra szállna le visszatérés után.

A rakétát a fentebb említett floridai LC-36 startállásról indítják majd, jelenlegi állás szerint az első tervezett repülés dátuma 2024-ben lesz. A New Glenn 45 tonnát tud alacsony Föld körüli pályára (LEO) és 13 tonnát geostacionárius transzfer pályára (GTO) szállítani, amivel az óriásrakéták kategóriájába tartozik. A rakéta hatalmas, 7 méter átmérőjű áramvonalazó kúpja (fairing) miatt is szimpatikus választás lehet a megrendelők számára.

Fotó: Blue Origin

New Glenn rakéta indítás után – egyelőre csak renderképen

Dark mode powered by Night Eye