Kína teljes mértékben újrahasználható rakétaként fejleszti tovább a Hosszú Menetelés-9-et

Kapcsolódó

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

A nap képe #1387 – Neptune – Excelsior

A Space Perspective tesztkapszulája, melyet Neptune - Excelsior névre...

Sajtóközlemény: A 4iG csoport önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben A...

Az ázsiai űrnagyhatalmat a Starship inspirálta a koncepció kidolgozásában.

Tavaly ősszel már olvashattunk a következő évtizedekre szánt újgenerációs kínai rakéták fejlesztéseiről és terveiről, most új részletek láttak napvilágot a Hosszú Menetelés-9 hordozóval kapcsolatban. A rakétát nagytömegű hasznos terhek feljuttatásához és mélyűri missziók indításához alkalmaznák, és 100%-ban újra felhasználható lenne.
A három fokozatú nehézrakéta bemutatkozását csak 2033-ra becsülik, de a képek tanúsága alapján már most látszik, hogy a SpaceX Starship dizájnját vették alapul a China Academy of Launch Vehicle Technology (CALT) tervezői. Ezen kívül további hasonlóság figyelhető meg a hajtóművek esetében is, hiszen ahogy a Raptor, úgy a Hosszú Menetelés-9 még el nem nevezett rakétamotorjai is teljes áramlási körrel rendelkező, szakaszos égési ciklusú metalox (metánt és oxigént égető) egységek lennének. Hold irányú pályára 50 tonnát lenne képes juttatni, az első fokozat visszatérése esetén ez 35 tonnára csökkenne.
A CZ-9-et kezdeti változata 114 méter hosszú, 6100 tonna tolóerejű és 4400 tonna maximális felszállási tömeggel rendelkező jármű lesz. Ez még két fokozattal fog rendelkezni, alacsony Föld körüli pályára (LEO) 150 tonna, míg az első fokozat visszahozatala esetén 100 hasznos teherkapacitással rendelkezik majd. A teljesen újrahasználható változatot, mely 80 tonnát lesz képes LEO-ra juttatni, csak a 2040-es évekre fejlesztenék ki.
A tavalyi tervekhez képest eltérő koncepció és a fejlesztési irány megváltozása azt is eredményezheti, hogy a fenntarható kínai Holdbázis (International Lunar Research Station – ILRS) kiépítése is csúszhat. 

A héten lezajlott kínai rendezvényen bemutatott új koncepciók. Forrás: Andrew Jones

Ismerős valahonnan a dizájn?

Dark mode powered by Night Eye