Magyar műholddal indult a Falcon-9 hordozórakéta

Kapcsolódó

Már tesztelik a Starship holdi verziójának dokkolórendszerét

A rendszer a Dragon 2 űrhajó aktív dokkolómechanizmusán alapul,...

A nap képe #1395 – A várakozó Buran

A várakozó Buran és az Antonov An-225 „Mrija” repülőgép.

Rocket Lab tervek: 2024-es Neutron indítás, saját műhold-konstelláció

A Rocket Lab új fejleményeket osztott meg egy február...

Szedjük fel a marsi mintatárolókat!

A Mars Sample Return kampánnyal kapcsolatban vegyesek voltak az...

A nap képe #1394 – Szojusz MSz-25 személyzet

A Szojuz MSz-25 személyzete a Csillagvárosban: Tracy Dyson, Oleg...

A SpaceX hetedik dedikált költségmegosztó küldetését láthattuk elstartolni ma reggel, melynek keretén belül egy magyar műhold is helyet kapott a Falcon-9 rakterében. Ha bővebben szeretnétek olvasni a VIREO elnevezésű hazai űreszközről, akkor kattintsatok korábbi cikkünkre, ha pedig a misszió profiljára vagytok kíváncsiak, akkor pedig látogassatok el ide.

Mint említettük, az indításra a reggeli órákban került sor, egészen pontosan 08:47-kor. A Falcon-9-es ekkor izzította be 9 db hajtóművét, hogy elemelkedhessen a kaliforniai SLC-4E startállásról, mellyel több megrendelő űreszközét segítette Föld körüli pályára. A repülés főszereplője a most már „tizedes” ranggal büszkélkedő B1063 volt, ami feladatául a küldetés első szakaszának biztosítását kapta. Mivel tengerszintre optimalizált Merlin 1D rakétamotorjai csak bizonyos magasságig hatékonyak, így azokat felváltotta a második fokozat hajtóműve, melyet a sikeres szeparáció után indítottak be. Utóbbival kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a SpaceX ezúttal rövidebb fúvókát használt, amit elmondásuk alapján akkor fognak használni, ha a hasznos teher pályára állításához nincs szükség akkora teljesítményre.

Az első fokozat ez idő alatt megkezdte hazaútját az LZ-4 leszállási zóna irányába, és mint azt pár sorral feljebb elárultuk, a B1063 gond nélkül abszolválta a szárazföldi landolást, és belépett a 10-esek klubjába, ahol csatlakozott a B1067-hez. A hasznos terhek mindeközben folytatták útjukat a második fokozat szállítóadapterén, hogy végül elérjék a kijelölt napszinkron pályát. Miután utóbbi megtörtént, megkezdődött az űreszközök leválasztása, melyeket fokozatosan engedtek „szabadon”. A hozzánk legközelebb álló magyar műhold T+01:22:13-kor vált le, így már csak a török IMECE várakozik, ami kb. egy óra múlva fogja elhagyni az adaptert.

A következő repülés, melyet a cég lebonyolításában láthatunk, az a várva várt Starship orbitális tesztrepülés lesz, amivel összefüggésben az FAA pár órája hivatalosan is kiadta az engedélyt. Ha kíváncsiak vagytok erre a nem mindennapi eseményre, kövessétek Starship-hírfolyamunkat, valamint ide kattintva elérhetitek tervezett élő adásunkat is.

Dark mode powered by Night Eye