Már tesztelik a Lunar Gateway űrállomás meghajtási rendszerét

Kapcsolódó

A nap képe #1480 – C3PO az IM-2 fedélzetén

Az Intuitive Machines IM-2 küldetésével C3PO is "elindul" a...

Az ESA két céget jelölt ki a kereskedelmi teherszállítási programjához

Az Európai Űrügynökség május 22-én jelentette be, hogy egyenként...

A Rocket Lab hajtotta végre az idei év 100. rakétaindítását

Az Electron ismét a NASA megbízásából indult, és két...

A nap képe #1479 – Euclid űrtávcső felvételek

Az Euclid űrtávcső első, tudományos eredményeket szolgáltató felvételei. Az...

Ismét tudományos adatok érkeznek a Voyager-1 szondától

Újabb jó hírek érkeztek az 1977-ben indított Voyager-1 szondával...

Bár egy jó ideje nem érkezett hír a Lunar Gateway űrállomás építésével kapcsolatban, a háttérben zajlik az új, Hold körüli pályára tervezett állomás különböző részeinek gyártása. A NASA csütörtökön arról számolt be, hogy már tesztelik az egyik fő egység, az Energiaellátó és Hajtómű modul (Power and Propulsion Element – PPE) meghajtási rendszerét. A Maxar Technologies cég által gyártott PPE egy nagy teljesítményű napelemekkel rendelkező (60 kW), szolár elektromos meghajtású modul, amely a meghajtásért, nagysebességű kommunikációért, pozíciótartásért és pályamódosításért felel. A PPE “Hall-effekt” típusú ionhajtóművet használ majd, ami az üzemanyagot elektromos térben gyorsítja fel, ezáltal generálva tolóerőt az űrhajó/űrállomás számára. A Gateway ionhajtóművei xenont fognak üzemanyagként használni, a pozíciótartásért felelős kisebb hajtóművek pedig hidrazint.

Ezen ionhajtóművek, és az egész energiaátviteli- és meghajtási rendszer széles körű tesztelése zajlott és zajlik az utóbbi időben, hogy a mérnök csapat minél jobban megértse a Gateway teljesítményének alakulását és változását különböző forgatókönyvek tesztelése alapján. A teszteket a clevelandi Glenn Research Centerben hajtják végre, és többek között első alkalommal került sor egy ún. end-to-end, azaz teljes folyamat végrehajtására, melynek során az áramtermelő rendszer és a Busek által gyártott 6, illetve a Maxar 12 kW teljesítményű tesztegységei közötti reakciót vizsgálták. Ezen kívül az Aerojet Rocketdyne „Advanced Electric Propulsion System” (AEPS) nevű 12 kW teljesítményű hajtóművén is teljes tesztfolyamatot hajtottak végre. Az első fázis még április közepén zárult le sikeresen, így a NASA most már egyéb kockázatcsökkentő- és finomhangolási teszteknek veti alá a rendszereket.

Miután minden teszten sikerrel átment a PPE, következhet a másik fő egységgel, a Lakó-, és Logisztikai modul/előőrs (Habitation and Logistics Outpost – HALO) modullal történő összeszerelés és integrálás, hogy a jelenlegi tervek szerint 2024 végén már egybeépítve, egy Falcon Heavy rakétával indítsák el a kijelölt Hold körüli pályára.

Az Aerojet Rocketdyne hajtóművének és a Maxar energiaátviteli rendszerének egyik áprilisi tesztje. Fotó: NASA

Fantázia renderkép a Hold körüli pályán keringő űrállomásról. Forrás: NASA

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye