A szeptember 8-i tervezett pályakorrekciós manővert követően a CAPSTONE egy hiba miatt olyan mértékben kezdett el pörögni, hogy a fedélzeti giroszkópok már nem tudták ezt ellensúlyozni. Az elmúlt hetekben a CAPSTONE misszió irányításáért felelős csapata azon dolgozott, hogy megoldja a múlt hónap elején bekövetkezett anomáliát.
Az átfogó elemzések során a probléma legvalószínűbb okaként az űreszköz nyolc hajtóművének egyikénél fellépő, szeleppel kapcsolatos problémát azonosították. Egy részben nyitott szelep a hajtóműből áramló tolóerőt eredményezett, amikor a rendszer nyomás alatt volt. Az állapot helyreállításának megkísérlése érdekében a missziót irányító csoport több tesztet is végzett a járművön, valamint kiterjedt telemetriai és szimulációs adatokat gyűjtött és értékelt ki, majd tervet dolgozott ki a jármű teljes 3 tengelyes vezérlésének helyreállítására.
A helyreállítási parancsokat október 7-én, péntek reggel hajtották végre. A CAPSTONE első telemetriai adatai és a megfigyelési adatok sikeres hibaelhárításra utalnak: az eszköz pörgése megállt és visszanyerte a teljes 3 tengelyes helyzetszabályozást. A CAPSTONE a napelemtábláit a Nap felé orientálta, és az antennák irányát úgy állította be, hogy jobb adatkapcsolatot biztosítson a Földdel.
Az anomália és a helyreállítási folyamat kockázatai jelentősek voltak, ugyanis akár a küldetés végét is jelenthették volna. Az elkövetkező napokban a küldetés irányításáért felelős csapat figyelemmel kíséri az űreszköz állapotát, és minden szükséges módosítást elvégeznek, hogy enyhítsék a részben nyitott hajtóműszelep hatásaiból, azaz az eszköz forgásából fakadó hibákat. Emellett megtervezik a szeleppel kapcsolatos probléma lehetséges megoldásait, hogy a jövőbeni manőverek kockázatát csökkentsék. A CAPSTONE továbbra is jó úton halad afelé, hogy november 13-án a Hold körüli közel halo pályára álljon.
Illusztráció: NASA/Daniel Rutter