Miközben folyamatosan zajlanak a különféle tesztek a rover prototípusával, megkezdődött a repülésre szánt példány összeszerelése is. A projektben résztvevő csapat nem régiben kezdte el a munkálatokat a Johnson Űrközpontban, melynek eredményeként végre alakot ölt majd a kb. 450 kilogrammos holdjáró.
A mérnökök ennek során rögzítették a jármű alvázlemezét és a szerkezet alsó részeit, amelyek a VIPER (Volatiles Investigating Polar Exploration Rover) egészét hordozzák majd. Mindez jelenleg a létesítmény egyik tisztaszobájában található emelőasztalon várja a további műveleteket.

A következő hónapokban a technikusok folytatják az összeállítást, és olyan alrendszerekkel egészítik ki a rovert, mint az avionika, az energiaellátás, a távközlés, a különféle mechanizmusok, a navigációs rendszerek, ideértve a speciális tudományos műszereket és a fúrót, melyek a VIPER küldetés elsődleges céljainak elérését biztosítják. Az integráció befejezését követően az elkészült járművet egy sor működési, teljesítmény- és üzemeltetési tesztnek vetik alá, majd rezgési, akusztikai és környezeti tesztek következnek, amelyek biztosítják, hogy a VIPER készen álljon a misszióra.
Mindeközben az Ames Kutatóközpontban a szoftvermérnökök a holdjáró „agyának” fejlesztésén és tesztelésén munkálkodnak, a VIPER tudományos csapata pedig folytatja a különböző műveletek szimulálását, hogy felkészüljenek a 2024. november 10-i holdraszállásra. A NASA a tervek szerint 2024 közepén szállítja le a rovert a pittsburghi Astroboticnak, akik a CLPS részeként juttatják majd el a Holdra a VIPER-t Griffin leszállóegységük segítségével.