Mitsubishi H. I. JP | JDRS-1 küldetésprofil

Kapcsolódó

Már tesztelik a Starship holdi verziójának dokkolórendszerét

A rendszer a Dragon 2 űrhajó aktív dokkolómechanizmusán alapul,...

A nap képe #1395 – A várakozó Buran

A várakozó Buran és az Antonov An-225 „Mrija” repülőgép.

Rocket Lab tervek: 2024-es Neutron indítás, saját műhold-konstelláció

A Rocket Lab új fejleményeket osztott meg egy február...

Szedjük fel a marsi mintatárolókat!

A Mars Sample Return kampánnyal kapcsolatban vegyesek voltak az...

A nap képe #1394 – Szojusz MSz-25 személyzet

A Szojuz MSz-25 személyzete a Csillagvárosban: Tracy Dyson, Oleg...

Holnap reggel fog elstartolni a Mitsubishi Heavy Industries H-2A nehézrakétája a JDRS-1 geostacionárius műholddal. Összeszedtük a legfontosabb információkat.

← SpaceX 🇺🇸 – Starlink-15 | Arianespace 🇪🇺 – Falcon Eye-2

Indítás ideje, helye: 2020. november 29. magyar idő szerint 08:25 – , Tanegasima Űrközpont – Yoshinobu Indítókomplexum, Kagosima-prefektúra, Japán 🇯🇵
Megbízó: JAXA (Japán Űrkutatási Hivatal)
Rakomány: Japanese Data Relay Satellite-1 geostacionárius adattovábbító műhold
Rakomány össztömege: ismeretlen, max 4100 kg
Hordozórakéta: a Mitsubishi Heavy Industries H-2A 202-es hordozórakétája
Pálya: geostacionárius pálya (GEO)
Élő közvetítés: több elérhető élő közvetítés a YouTube-on, egyet belinkeltünk
Indítás kimenetele: sikeres indítás (beszámoló)

A H-2A rakéta
A H-2A (H-IIA) nehézrakéta a Mitsubishi Heavy Industries által gyártott hordozórakéta, főleg a JAXA és egyéb japán cégek/programok számára. Híres rakományai közé tartozik az Akacuki Vénusz-orbiter és az Egyesült Arab Emírségek Hope Mars-szondája is. A Tanegasima Űrkötpontban található a H-2A rakéták startállása. Először 2001-ben repült, a mai napig 42-szer használták. Ebből 41-szer sikeres volt az indítás. Az első és második fokozata is hidrolox hajtóanyagkeveréket használ. Az első fokozaton található LE-7A hajtómű 1098 kN tolóerőt fejt ki, 390 másodpercig van működésben. Az első fokozatra lehet 2 vagy 4 darab SRB-A szilárd hajtóanyagű segédrakétát is szerelni, a hasznos teher tömegétől és pályájától függően. A második fokozatot egy LE-5B hajtómű gyorsítja, 137 kN tolóerőt biztosítva.
A rakéta teherbírása:
2 segérdakétával – 10 tonna alacsony pályára, 4,1 tonna geostacionárius
4 segérdakétával – 15 tonna alacsony pályára, 6 tonna geostacionárius

Japanese Data Relay Satellite-1
A Japán Adattovábbító Műhold-1 egy űrbéli “átjátszóállomásként” fog szolgáni geostacionárius pályán. Katonai célokból a japán IGS-Optical és IGS-Radar felderítő műholdak számára, tudományos célokból pedig a JAXA alacsonypályás műholdjainak fog adatátjátszó szolgáltatásokat nyújtani. Az adatokat egy Ka-sávú transzponderrel sugározzák le a japán földi állomásra, az űrben pedig optikai módon vannak a műholdak összekötve.

A JDRS műhold illusztrációja
Forrás: JAXA
A JDRS rendszer működése
Dark mode powered by Night Eye