Nagy meglepetésre egy Falcon Heavy állítja majd pályára a hetedik X-37B katonai űrjárművet

Kapcsolódó

Újabb három kínai űrhajós kezdte meg féléves szolgálatát a Sencsou-18 küldetés keretében

Ma délután elindult a hetedik hosszú távú személyzetes misszió...

A 72. orosz űrséta részletei

Oleg Kononyenko és Nyikolaj Csub idén első alkalommal hajt...

A ClearSpace-1 űrszemét-eltakarításra irányuló küldetés új célpontot kapott

Az Európai Űrügynökség április 23-án jóváhagyta a ClearSpace-1 űrszemét-eltakarításra...

A nap képe #1449 – Matthew Dominick és a légzőkészülék

A Nemzetközi Űrállomás lakói: Matthew Dominick és Tracy C....

Harmadszor is sikerült felvenni a kapcsolatot a SLIM holdi leszállóegységgel!

A japán űreszköz bravúros teljesítménye tovább folytatódik a Hold...

A korábbi hat küldetés közül öt alkalommal a ULA Atlas-V, illetve egyszer a SpaceX Falcon-9 rakétája indította a titkosított űrrepülő valamelyik példányát, most először azonban a Falcon Heavy-n a sor.

Az Amerikai Űrhaderő (USSF) tisztségviselői tegnapi bejelentése igencsak meglepő döntésről számolt be: a USSF-52 jelű küldetés keretében nem egy újabb műhold, hanem a hetedik X-37B titkosított űrrepülő jármű (OTV-7) indulhat. Ez abból a szempontból váratlan lépés, hogy az eddigi küldetéseken egy kivételével a United Launch Alliance volt az Űrhaderő partnere, de ahogy több esetben a közelmúltban, a SpaceX ezúttal is újabb fontos megbízást „csent el” a rivális konzorciumtól. Mivel a ULA a maradék 18 Atlas-V rakétára aláírt megrendelést, a Vulcan pedig legkorábban karácsonykor mutatkozhat be a Peregrine holdi leszállóegység indítása keretében, a USSF a hawthorne-i magáncéget bízta meg az újabb titkos küldetés megkezdésével. Erről természetesen nem sokat árultak el a szóvivők, annyi azonban kiderült, hogy az űrjárművel „széleskörű teszteket és kísérleteket kívánnak végrehajtani”. Továbbá Joseph Fritschen, az X-37B program igazgatója elmondta, hogy a járművet újra ellátják egy szervizmodullal, de ezúttal még tovább fogják feszegetni a határokat, mint korábban. Ez egyrészt magasabb keringési pályán való működést és több high-tech kísérlet végrehajtását is jelenti. Előbbire azért is van lehetőség, mert a Falcon Heavy jóval erősebb, mint az Atlas-V vagy akár a Falcon-9, így a kb. 5 tonnás X-37B-t is magasabbra tudja juttatni.

A Boeing gyártásában készülő speciális űrrepülőt már el is helyezték a Falcon Heavy rakterében a Kennedy Űrközpontban, ezután pedig a rakétával való integráció következhet, hogy a tervek szerint legkorábban december 8-án kezdetét vehesse a küldetés. Természetesen ahogy sok más adat, a misszió hossza is titkosított, így legfeljebb utólag, már az X-37B visszatérése után fogjuk megtudni, mennyi ideig is tartózkodott az űrben. A legutóbbi repülés 30 hónapig tartott (mely az eddigi leghosszabb küldetést is jelentette), és közel egy éve ért véget
A 8,9 méteres hosszal és 4,5 méteres legnagyobb szélességgel rendelkező X-37B 2010 óta van szolgálatban. Eddigi missziói során néhány száz km-es magasságú és közepes hajlásszögű orbitális pályán hajtott végre feladatokat, de ahogy a fentiekben írtuk, a mostani bevetés szakíthat az eddigi eljárásokkal. 

A Falcon Heavy összeszerelt orrkúpja már maga alatt rejti az X-37B-t. Fotó: USSF
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye