Óriási siker ez a cégnek, hiszen a fő célkitűzéseket teljesítette a rakéta.
Elindult a 2. teljes Starship az űrbe! Sőt, nem csak, hogy elindult, de minden fontosabb elsődleges célt elértek a fokozatok, emellett pedig az indítóállás is épségben maradt, ami nagy győzelmet jelent!
A rakéta és a földi rendszerek felkészítése 4 órával az indítási ablak kezdete előtt indult, amikor a tartályparkot elkezdték a későbbi tankoláshoz előhűteni. Aztán később a tankolás is tervszerűen zajlott, és a visszaszámlálás egészen T-40 mp-ig tartott. Ekkor egy előre tervezett megszakítás következett, hogy minden rendszert ellenőrizzenek még utoljára. Minimális nyomásprobléma megoldása után pedig jó értelemben elszabadultak az erők!!

A FireX nevű nitrogénes tűzgátló rendszer, majd a vízelárasztásos rendszer beüzemelése és indítása (T-10, valamint T-4 mp) után megkezdődött a Booster 9 gyújtási szekvenciája. Előbb a belső 13, majd a külső 20 Raptor indult be, a rakéta pedig alig 5 mp-cel később felemelkedett az indítóállásról. Ez már sokkal simább folyamat volt az első indításhoz képest, és ami az egyik legfontosabb volt ezen fázisban, hogy a vízhűtéses rendszer kiállta a próbát, ezúttal nem záporozott mindenfelé betontörmelék, a talapzat egyben maradt (ez volt az egyik legfőbb probléma az első indítás után). A telemetriai adatok szerint pedig az összes Raptor beindult, és folytatta üzemelését, a Starship pedig jóval gyorsabban növelte magasságát és sebességét.

A Max-Q, azaz a legnagyobb aerodinamikai nyomást jelentő légköri réteget is minden gond nélkül szelte át az óriásrakéta, majd következett az újabb fontos fázis, T+2:49-nél: a „hot staging”, azaz a hajtóműves fokozatszétválás. Ez azt jelenti, hogy a Booster három belső Raptorja folyamatosan működésben maradt, miközben a Ship hat darab hajtóműve beindult, és a fokozatszétválás tökéletesen lezajlott! Ettől a ponttól tartottak sokan, hiszen fennállt a veszélye, hogy a Ship Raptorjainak gázcsóvája komoly károkat, esetleg robbanást okoz a Boosternél, ami az egész rakéta elvesztését jelentette volna. De a fokozatok kibírták!

A szétválást követően a Booster 9 azonnal megkezdte forduló manőverét, a Ship pedig folytatta útját. Előbbi útja 3 perc 23 másodpercnél ért véget, amikor egyelőre nem ismert ok miatt működésbe lépett a vészmegszakító rendszer, és a rakéta felrobbant. A Ship 25 viszont tovább növelte sebességét és a pályamagasságot, és egészen T+8:07-ig érkezett róla telemetriai adat. Ekkor belső információ szerint még a hajtómű leállás előtt ezen a fokozaton is működésbe lépett a vészmegszakító rendszer, és a Ship 25 felrobbant. Ezzel véget ért az IFT-2 küldetés, de!
Óriási sikernek számít, hogy a rakéta megfelelő emelkedési pályán haladt végig, a különböző fázisok gond nélkül lezajlottak, és az indítóállás is egyben maradt! Ezek a tényezők mind azt vetítik előre, hogy a harmadik indításra jóval kevesebb időt kell várnunk, mint most a másodikra. A SpaceX rengeteg hasznos adatot és információt gyűjtött, amik aranyat érnek a Starship további fejlesztéseihez, és a megbízhatóság növeléséhez.
A mi részünkről elmondható, hogy hihetetlen élmény volt látni ezt az óriási járművet ilyen jól szerepelni, főleg az első indításhoz képest, ez rendkívüli előrelépést jelent a programban! Gratulálunk a cégnek, hogy ekkora sikert értek el, és reméljük egyre tovább és tovább jutnak majd, hogy sikerre vigyék a Starshipet, és hamarosan akár hasznos teherrel indulhasson! Természetesen még rengeteg infó fog érkezni a következő időben, de ahogy mindig, igyekszünk majd minden fontosat összegyűjteni.

Nézzétek vissza élő adásunkat, nagyon sok infóval, ábrával, adattal készültünk nektek, illetve két helyszíni közvetítés képeit is tudtuk mutatni, ami itthon egyedülálló: