Negyedszer emelkedett el a Firefly Alpha rakétája, de úgy tűnik, a végső célt nem érte el

Kapcsolódó

A Starlink-hálózat tizedik rétege után gyorsan bővült a kilencedik is

Mondhatni hamar sor került az újabb Starlink küldetésre, ugyanis...

A nap képe #1509 – Légzsilip teszt

A Langley Kutatóközpont tudósai egy légzsilip modelljén tesztelik, hogy...

Egy rakétacsere után került sor a hét utolsó Starlink indítására

A Starlink 10-2 küldetés másfél hét csúszás után indulhatott...

Kína első alkalommal hajtott végre 12 km-es függőleges fel- és leszállást egy rakétafokozattal

Ez újabb jelentős lépés az újrahasználható rakétakoncepció fejlesztésében! Meglepetésszerűen végzett...

Földünk az űrből: Ádám hídja

A Sentinel-2 felvételén szemügyre vehetjük Dél-India egyik csúcsát Srí...

Elindult az idei második, összességében pedig a negyedik Alpha rakéta, mely típus a Firefly Aerospace céghez kötődik. A magyar idő szerint 18:32-kor, a kaliforniai SLC-2W startállásról elemelkedő hordozó rakterében ezúttal egy darab műhold kapott helyet, ami a Lockheed Martin megbízásából a Fly the Lightning küldetés keretén belül utazott az űrbe. A Tantrum névre keresztelt szatellit egy technológiai bemutató, egészen pontosan az ún. Electronically Steerable Antenna (ESA) demonstrációja, amelynek célja, hogy a hagyományos szenzorokhoz képest gyorsabb kalibrációs képességeket tegyen lehetővé az amerikai hadsereg számára.

A kis teherbírású orbitális hordozórakéta egy perccel az indítása után gond nélkül érte el a Max-Q fázist, vagyis a legnagyobb aerodinamikai erőhatásokat jelentő légköri réteget, majd körülbelül ugyanennyi idő elteltével állt le a 4 db Reaver-1 névre hallgató hajtóműve (MECO – Main Engine Cut Off). Ekkor az Alpha második fokozata vette át a főszerepet, aminek egyetlen Lightning-1 rakétamotorja kb. 6 percnyi működés után fejezte be (SECO) fő munkáját.

Azonban a cikk írásáig nem érkezett hivatalos bejelentés a küldetés további kimeneteléről, amiből arra következtethetünk, hogy nem sikerült a végső pályára állás, amit a Lightning hajtómű újbóli rövid beindítása eredményezett volna. Ezt látszik alátámasztani Jonathan McDowell szakcsillagász feltételezése is, hogy az Űrhaderő által katalogizált két objektum (a második fokozat és a hasznos teher) pályája alapján nem sikerült a végső pálya elérése.

Egyelőre a Firefly tehát nem erősített meg semmit, amint érkezik tőlük hír, frissítjük cikkünket.

Frissítés 12.23. 10:07: A Firefly néhány órája hivatalosan is megerősítette, hogy valóban nem sikerült a második fokozat Lightning hajtóművének újbóli beindítása, és ezért nem tudott a hasznos teherrel megfelelő pályára állni. Ennek ellenére a levált műholddal sikerült felvenni a kapcsolatot az Űrhaderő földi irányításának, jelenleg pedig a lehetőségek feltérképezése, valamint a küldetés áttervezése zajlik a háttérben.

Forrás: Firefly Aerospace/Trevor Mahlmann

Az indítást mi is élőben közvetítettük Youtube-csatornánkon:

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye